Το γαλλικό υποβρύχιο “Eurydice” (S 644) χάνεται μυστηριωδώς στη Μεσόγειο μετά από έκρηξη, κατά τη διάρκεια γυμνασίων έξω από το λιμάνι της Τουλώνος. Η έκρηξη καταγράφηκε και από ιταλικούς και γαλλικούς σεισμολογικούς σταθμούς.
Το “Eurydice” ανήκε στην κλάση Daphné, εκτόπιζε 1.000 περίπου τόνους σε κατάδυση και είχε πρόωση από κινητήρες ντίζελ. Ήταν ένα νέο σκάφος δεδομένου ότι η ναυπήγησή του είχε ολοκληρωθεί το 1964, στα ναυπηγεία Direction des Constructions et Armes Navales στο Χερβούργο. Ο οπλισμός αποτελείτο από 12 τορπιλοβλητικούς σωλήνες των 550 mm, οκτώ στην πλώρη και τέσσερις στην πρύμνη. Είχε χαμηλή σχετικά ταχύτητα (μόλις 12 κόμβους στην επιφάνεια) και μπορούσε να καταδυθεί σε βάθος 300 μέτρων.
Η κλάση Daphné αριθμούσε ένδεκα πλοία στο γαλλικό ναυτικό και ήταν μεγεθυμένη έκδοση της παλιότερης κλάσης Aréthuse. Προωθήθηκε και για εξαγωγές με σημαντική επιτυχία, αφού δεκατέσσερα ακόμα υποβρύχια πωλήθηκαν σε ξένα ναυτικά (Ισπανία, Πορτογαλία, Πακιστάν και Νότιος Αφρική).
Ωστόσο, ο τύπος ταλανιζόταν από αρκετά μηχανολογικά προβλήματα που επηρέασαν την απόδοσή του, τα οδηγούσε συχνά στο ναυπηγείο ενώ τον Ιανουάριο του 1968, μόλις δύο χρόνια πριν, το γαλλικό “Minerve” (S 647) χάθηκε και πάλι αύτανδρο σε μυστηριώδες ατύχημα, με 52 ναυτικούς να πνίγονται μαζί του (τα συντρίμια του ανακαλύφθηκαν μόλις το 2019 σε βάθος 2.000 μέτρων σε μικρή απόσταση από την Τουλώνα).
Στις 4 Μαρτίου 1970, το Eurydice έπλεε σε κατάδυση σε μικρό βάθος 35 περίπου μίλια από την Τουλώνα. Ο καιρός ήταν καλός και το υποβρύχιο ξεκίνησε ασκήσεις καταδύσεων σε στενή συνεργασία με ένα ανθυποβρυχιακό αεροσκάφος Breguet Atlantic, αλλά ξαφνικά στις 07:13 πρωινή ώρα μια υποθαλάσσια έκρηξη έγινε αισθητή από τα μετέχοντα στην άσκηση πλοία. Λίγο αργότερα, μια κηλίδα πετρελαίου και συντρίμια ήταν ό,τι βρέθηκε από το υποβρύχιο. Και τα 57 μέλη του πληρώματος πνίγηκαν.
Το γαλλικό ναυτικό διέκοψε τις δραστηριότητές του στη Μεσόγειο και όλα τα διαθέσιμα πλοία του ρίχθηκαν στην προσπάθεια εντοπισμού του “Eurydice” ενώ το Αμερικανικό Ναυτικό απέσπασε επίσης τέσσερα ναρκαλιευτικά και το πλοίο διάσωσης υποβρυχίων “Skylark”. Τέσσερις μέρες αργότερα, το“Eurydice” κηρύχθηκε απωλεσθέν, βυθίζοντας το Γαλλικό Ναυτικό στο πένθος.
Σύντομα, και με τη βοήθεια του Αμερικανικού Ναυτικού, το σημείο του ναυαγίου ανακαλύφθηκε και τότε έγινε αντιληπτό πως η πρύμνη είχε μετατραπεί σε μια άμορφη μάζα. Το Γαλλικό Ναυτικό ξεκίνησε μια μεγάλη έρευνα του περιστατικού αλλά τα αποτελέσματά της δεν δημοσιοποιήθηκαν ποτέ.
Πολλά σενάρια πλέχθηκαν από τότε από μέρος του Τύπου και ειδικούς ή μη. Τα συντρίμμια στο βυθό έδειχναν σημαντικές παραμορφώσεις που δύσκολα μπορούσαν να εξηγηθούν. Ίσως αιτία να ήταν η σύγκρουση του υποβρυχίου σε ημικατάδυση, με εμπορικό πλοίο, σενάριο πειστικό αφού αρκετά αργεντίνικα, τυνησιακά και ελληνικά σκάφη έπλεαν εκείνη τη στιγμή στην περιοχή. Ωστόσο, η πραγματική ιστορία του “Eurydice” παραμένει μυστήριο.