H ιδέα της κάθετης απο-προσγείωσης γεννήθηκε ταυτόχρονα με το όνειρο της επανδρωμένης πτήσης αλλά ήταν δύσκολο να πραγματοποιηθεί. Στη δεκαετία του 1920 ένας Iσπανός μηχανικός, ο Juan de la Cierva, έφτασε πολύ κοντά στο να την πραγματοποιήσει σχεδιάζοντας το “Αυτόγυρο” (Autogiro). Ένας μεγάλος, οριζόντια περιστρεφόμενος έλικας δημιουργούσε άνωση ενώ ταυτόχρονα, ένα ατρακτοειδές σκάφος με κινητήρα στο ρύγχος έδινε την ώθηση. Το αποτέλεσμα προκάλεσε ενδιαφέρον αλλά δεν ήταν αεροσκάφος κάθετης αποπροσγείωσης παρά μάλλον αυτό που σήμερα ονομάζουμε βραχείας αποπροσγείωσης, V/STOL (Very Short Take Off and Landing).
Στις αρχές της δεκαετίας του 1930, ο Γερμανός σχεδιαστής Henrich Focke της γνωστής Focke-Wulf, ενδιαφέρθηκε για το σχέδιο, αγόρασε τα δικαιώματα του σχεδίου Cierva Model C-30 και με τη βοήθεια του μηχανικού και αεροπόρου Gerd Achgelis, ξεκίνησε να εργάζεται για τη δημιουργία του πρώτου αεροσκάφους κάθετης απογείωσης.
Το σχέδιο ονομάστηκε Focke-Wulf Fw 61 και εκκίνησε επίσημα το 1932. Ο Focke χρησιμοποίησε ως βάση το διπλάνο εκπαιδευτικό Fw 44 Stielglitz, που είχε αποδειχθεί πολύ στιβαρό και αξιόπιστο. Αφαίρεσε τις πτέρυγες, κράτησε την άτρακτο και το σταθερό σύστημα προσγείωσης και τοποθέτησε δύο μεγάλες προεκτάσεις στα πλάγια που στήριζαν δύο μεγάλες περιστρεφόμενες τρίφυλλες έλικες των 8 μέτρων. Για σταθερότητα τοποθετήθηκαν επίσης ένα οριζόντιο πτερύγιο πάνω από το κάθετο σταθερό και ένας βοηθητικός τροχός κάτω από τον κινητήρα στο ρύγχος, για να αποτρέπει ανατροπές. Ως κινητήρας επελέγη ο επτακύλινδρος ακτινωτός Bramo Sh.14A των 160 ίππων.
Στις 26 Ιουνίου, ο Achgelis πραγματοποίησε την πρώτη πτήση του πρωτοτύπου, που κατάφερε να τραβήξει την προσοχή του Γερμανικού υπουργείου Αεροπορίας το οποίο ξεκίνησε να χρηματοδοτεί τις έρευνες του Focke. Ο τελευταίος συνεργάστηκε με τον Achgelis ιδρύοντας εταιρία ανάπτυξης ελικοπτέρων. Το Fw61 δεν ξεπέρασε το στάδιο του πρωτοτύπου αλλά το δίδυμο Focke-Achgelis δημιούργησε μια σειρά ελικοπτέρων για τη Γερμανική Αεροπορία στη διάρκεια του πολέμου, που ποτέ όμως δεν ξεπέρασαν τα λίγα κομμάτια.
Ελικόπτερα όπως το Fa 223 ή το Fa 336 του 1944 σίγουρα προβλημάτισαν τη Luftwaffe ως φορείς στρατευμάτων σε απομονωμένες περιοχές, για εκκένωση τραυματιών κ.λπ. αλλά αυτά δεν υλοποιήθηκαν. Κάποια πάντως, γνώρισαν μεμονωμένη δράση στα χέρια τολμηρών πιλότων και ευφάνταστων διοικητών.