Το πρωτοποριακό Heinkel He-178, το πρώτο αεριωθούμενο μαχητικό, πραγματοποιεί την παρθενική του πτήση.
Βασισμένο σε σχεδιαστική σύλληψη του νεαρού μηχανικού Hans von Ohain, που παρουσίασε το 1936 το προσχέδιο ενός κινητήρα jet στον διευθυντή της Heinkel, Ernst Heinkel, το αεροσκάφος και ο κινητήρας ξεκίνησαν παράλληλα την ανάπτυξή τους ως ιδιωτική και μυστική πρωτοβουλία της εταιρίας, που στο αρχικό στάδιο δεν ενημέρωσε ούτε το Γερμανικό υπουργείο Αεροπορίας. Ο ίδιος ο Heinkel ήταν πεπεισμένος πως οι κινητήρες jet ήταν το μέλλον της αεροπλοΐας για πτήσεις με μεγάλες ταχύτητες. Ωστόσο, η πτήση του πρωτοτύπου δεν εντυπωσίασε τους κρατικούς υπευθύνους.
Το αεροσκάφος ήταν ένα απλό και συμβατικό σχέδιο, εμπνευσμένο από το πυραυλωθούμενο He-176 και «χτισμένο» γύρω από τον κινητήρα He S-3 που έκαιγε ντίζελ. Οι επιδόσεις του -μέγιστη ταχύτητα 598 χλμ/ώρα- ήταν χαμηλότερες από τα εμβολοφόρα μαχητικά ενώ η κατανάλωση καυσίμων ήταν τόσο υψηλή, που το He-178 είχε αυτονομία για μόλις 10 λεπτά πτήσης.
Παρά το γεγονός πως το σχέδιο ήταν ελπιδοφόρο, το yπουργείο Αεροπορίας του Ράιχ αδιαφόρησε. Σημαντικό ήταν πως ο ίδιος ο υπουργός, Reichsmarschall Herman Göring, που ανέτρεπε συχνά το γραφειοκρατικό κατεστημένο, απουσίαζε από την παρουσίαση ενώ λίγες μέρες μόνο μετά, η Γερμανία εισέβαλε στην Πολωνία και το κυβερνητικό ενδιαφέρον προσηλώθηκε εκεί. Ο Heinkel ήταν έξαλλος αλλά συνέχισε την ανάπτυξη του κινητήρα jet με στόχο ένα δικινητήριο μαχητικό στη μορφή του Heinkel He-280 το επόμενο έτος, αλλά έχασε και πάλι λόγω της κυβερνητικής εύνοιας στην εταιρία Messerschmitt.