Ξεκινά από την RAF η επιχείρηση “Manna”, η από αέρος ρίψη τροφίμων κοντά σε κατεχόμενες Ολλανδικές πόλεις που μαστίζονταν από την πείνα. Η επιχείρηση, που εξέθεσε εκατοντάδες πληρώματα σε περιστασιακό εχθρικό πυρ, πετώντας χωρίς αλεξίπτωτο πακέτα τροφής από ύψος 120-150 μέτρων, έσωσε χιλιάδες ζωές.
Με την Ολλανδία να αποτελεί το νέο πεδίο αντιπαράθεσης με τις γερμανικές δυνάμεις, τα κατεχόμενα τμήματα της χώρας αντιμετωπιζαν σοβαρή έλλειψη τροφίμων. Στην περίοδο από τον Νοέμβριο του 1944 έως τον Απρίλιο του 1945, 20.000 περίπου Ολλανδοί άμαχοι πέθαναν από την πείνα και το κρύο, αφού και το κάρβουνο και τα καυσόξυλα έλλειψαν από πολλούς. Οι Ολλανδοί ονόμασαν το διάστημα αυτό “Hongerwinter”, ο “Χειμώνας της πείνας”.
Η κατάσταση αυτή έδωσε λαβή για μια ιδιότυπη κίνηση. Αφού εξασφάλισε την έγκριση του προέδρου των ΗΠΑ Φράνκλιν Ντελάνο Ρούζβελτ και του Βρετανού πρωθυπουργού Ουίνστον Τσώρτσιλ, ο επικεφαλής των Συμμαχικών Δυνάμεων στην Ευρώπη, στρατηγός Ντουάιτ Αϊζενχάουερ ήρθε σε μυστικές διαπραγματεύσεις τις τελευταίες ημέρες του Β’ Παγκοσμίου, με την γερμανική ηγεσία των στρατιωτικών δυνάμεων κατοχής της Ολλανδίας.
Οι επαφές που έγιναν δυνατές με μεσολάβηση Ελβετών και Σουηδών διπλωματών κατέληξε στο να ανοίξουν κάποιοι διάδρομοι πτήσης πάνω από την κατεχόμενη Ολλανδία για τον από αέρος ανεφοδιασμό του αμάχου πληθυσμού με τρόφιμα. Αγγλοαμερικανοί και Γερμανοί καθόρισαν τόπους και χρόνους παράδοσης με τη γερμανική αντιαεροπορική άμυνα να υπόσχεται πως δεν θα ενεργοποιείτο (αν και τυχαία πυρά εξαπολύθηκαν), ενώ η πλειοψηφία των αφέσεων των πακέτων θα γινόταν από πολύ χαμηλό ύψος, έως και 120 μέτρα για να μην σκορπιστούν ή καταστραφούν τα τρόφιμα.
Την 1η Μαΐου 1945, οι δυνάμεις των Βρετανών, Αυστραλών, Νεοζηλανδών, Πολωνών και Καναδών που λάμβαναν μέρος στην επιχείρηση με το βιβλικό όνομα “Manna”, πλαισιώθηκαν και από τις Αμερικανικές προσπάθειες που εξαπέλυσαν την δική τους αντίστοιχη επιχείρηση “Chowhound”. Οι πτήσεις έλαβαν χώρα στο περιθώριο των πολεμικών επιχειρήσεων, μεταξύ της 29ης Απριλίου 1945 και της συνθηκολόγησης της Γερμανίας το Μάιο και συγκέντρωσαν το εντυπωσιακό ποσοστό των άνω των 5.500 εξόδων παραδίδοντας στον πληθυσμό των Κάτω Χωρών άνω των 10.000 τόνων εφοδίων.
Στις 2 Μαίου ξεκίνησε και μια νέα επιχείρηση – η “Faust”- αυτή τη φορά από ξηρά, με την διείσδυση κομβόι φορτηγών και πάλι με τη γερμανική ανοχή. Μόλις τρία αεροσκάφη χάθηκαν κατά τις επιχειρήσεις, δύο που συγκρούστηκαν μεταξύ τους και ένα από πυρκαγιά που εκδηλώθηκε σε έναν κινητήρα του. Η πρωτοφανής αυτή επιχείρηση θεωρείται ο πρόδρομος της μεγάλης αερογέφυρας του Βερολίνου τέσσερα χρόνια μετά.