Το νεοσυγκροτηθέν 13ο Σμήνος Μεταφορών της Ελληνικής Βασιλικής Αεροπορίας με 7 αεροσκάφη C-47 Dakota, 25 ιπταμένους και 42 άτομα προσωπικό εδάφους, αναχωρεί για την Κορέα, για μετέχει στον πόλεμο που έχει μόλις ξεσπάσει.
Το σμήνος αποτέλεσε το έτερο σκέλος της ελληνικής συμμετοχής στη σύγκρουση, στο πλευρό των δυνάμεων των Ηνωμένων Εθνών. Με το Εκστρατευτικό Σώμα Ελλάδος (ΕΚ.Σ.Ε.) του Στρατού Ξηράς, μια δύναμη ενισχυμένου τάγματος, να έχει αναχωρήσει λίγο νωρίτερα.
Στους 56 μήνες πολεμικής δράσης του, το σμήνος θα εκτελέσει 2.926 πολεμικές αποστολές συμπληρώνοντας 13.177 ώρες πτήσεων, θα εκκενώσει 9.243 τραυματίες, θα μεταφέρει 70.568 επιβάτες και 1.104.560 λίβρες εφοδίων στις γραμμές των πρόσω, ενώ θα εκτελέσει ρίψεις άλλων 17.000 λιβρών πυρομαχικών και λοιπών εφοδίων.
Τέσσσερα αεροσκάφη θα χαθούν στην εκτέλεση του καθήκοντος: το 617 (Ιανουάριος 1950) που μεταφέροντας 5.000 λίτρα καύσιμο εκτράπηκε του διαδρόμου λόγω πάγου. Το πλήρωμα και το φορτίο σώθηκαν αλλά το αεροσκάφος πυρπολήθηκε για να μην πέσει στα χέρια του εχθρού. Τον Μάϊο του 1951 το νο 612 χάθηκε λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών. Το Δεκέμβριο του 1952 το νο 616 εμβολίστηκε από αμερικανικό jet με αποτέλεσμα να φονευθούν το 4μελές πλήρωμα και 9 επιβαίνοντες, τραυματίες και νοσοκόμες. Πέντε μέρες μετά το 632 κατέπεσε σε ορεινούς όγκους μετά από κράτημα κινητήρα, φονεύοντας το 4μελές πλήρωμά και 10 επιβάτες.