Βυθίζεται μετά από σύγκρουση με άλλο πλοίο το οχηματαγωγό “Μέρλιν” (L 166) του Πολεμικού Ναυτικού. Το “Μέρλιν” κινείτο κοντά στο λιμάνι του Πειραιά έχοντας αποπλεύσει με προορισμό τη Ρόδο, όταν κατά τις 15:00 της 15ης Νοεμβρίου 1972 και με ιδανικές συνθήκες ορατότητας και θαλάσσης, εμβολίστηκε από το τεράστιο δεξαμενόπλοιο “World Hero”, πιθανότατα από λάθος πλοήγησης.
Από το πλήρωμα του, 14 μέλη κατόρθωσαν να διασωθούν αλλά η μεγάλη διαφορά εκτοπίσματος (1.095 τόνοι το οχηματαγωγό, 216.000 το τάνκερ), ο αιφνιδιασμός και η ταχεία βύθιση σε μόλις από δέκα λεπτά, ήταν μοιραία για 44 ακόμα ναυτικούς.
Το “Υποπλοίαρχος Μέρλιν” (L 166) ήταν το πρώην αμερικανικό USS LSM 557 που παραγγέλθηκε στα ναυπηγεία Charlestone της Νότιας Καρολίνας στις 21 Αυγούστου 1944 και παραδόθηκε στο Αμερικανικό Ναυτικό τον Απρίλιο του 1945, λίγο πριν το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, αλλά εντάχθηκε επίσημα στη δύναμή του στις 22 Οκτωβρίου 1945 και αφού η Ιαπωνία είχε συνθηκολογήσει. Λίγους μήνες μετά, στις 22 Μαΐου 1946 παροπλίστηκε μαζί με εκατοντάδες άλλα πλοία, κρινόμενο ως πλεονασματικό. Δώδεκα χρόνια μετά, μεταβιβάστηκε μαζί με άλλα πέντε της ίδιας κλάσης στο Ελληνικό Βασιλικό Ναυτικό, στο πλαίσιο της συμμαχικής στρατιωτικής βοήθειας και εντάχθηκε στον ελληνικό Στόλο στις 30 Οκτωβρίου 1958, ουσιαστικά καινούργιο.
Έρευνες για τα αίτια του ατυχήματος επιμέρισαν το φταίξιμο και στους δύο κυβερνήτες. Το τάνκερ του Ομίλου Νιάρχου έπλεε σε καθορισμένη πορεία με χαμηλή ταχύτητα αλλά η βάρδια επέδειξε μάλλον πλημμέλεια στην εκτέλεση των καθηκόντων της, εκτελώντας άλλες εργασίες παρά να προσέχει το πολυσύχναστο λιμάνι.
Το οχηματαγωγό βρέθηκε εμπρός από το δεξαμενόπλοιο, που αυτόματα θέτει το δεύτερο υπεύθυνο για ελιγμούς πορείας, αλλά παρόλα αυτά πόρισμα του ΠΝ καταλόγισε ευθύνες και στον κυβερνήτη και το πλήρωμα βάρδιας. Το ναυάγιο του “Μέρλιν” βρίσκεται ακόμα στο ίδιο σημείο, σε βάθος 90 περίπου μέτρων.