Στις 10 Μαρτίου 1978 πρωτοπέταξε το δελταπτέρυγο Mirage 2000, ένα αεροσκάφος που θα υπηρετούσε πρώτα ως αναχαιτιστικό άρνησης εχθρικής εναέριας κυριαρχίας και αργότερα ως κρούσης.
Το 1965, οι Γάλλοι και οι Γερμανοί προσπάθησαν να αναπτύξουν ένα κοινό σχέδιο μαχητικού με πτέρυγες μεταβλητής γεωμετρίας, που τη δεκαετία εκείνη ήταν της μόδας. Μετά από φορτισμένες σχέσεις οι Γάλλοι αποχώρησαν από το πρόγραμμα, το κόστος του οποίου είχε πάει σε αστρονομικά επίπεδα και ανέπτυξαν το δικό τους σχέδιο Mirage G8, ένα δικινητήριο αεροσκάφος με πτέρυγες μεταβλητής γεωμετρίας, που φθάνοντας με κόστος 2,5 φορές όσο ένα Mirage F1, αποφασίστηκε να εγκαταλειφθεί.
#CeJourLà #OnThisDay – Le 10 mars 1978, à Istres piloté par Jean Coureau, le prototype 01 du #Mirage2000 réalise son 1er vol. Cet avion à aile delta est équipé de commandes de vol électriques. Il sera décliné dans de nombreuses versions et connaîtra un beau succès à l'export. pic.twitter.com/7g3BQPus1P
— Musée de l'Air et de l'Espace (@MuseeAirEspace) March 10, 2021
Τότε, αποφασίστηκε ένα νέο πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου της γαλλικής αεροπορίας υπό το μανδύα του ACF (Avion de Combat Futur-Μελλοντικό Αεροσκάφος Μάχης)Το πρόγραμμα “έσπασε” σε δύο εκδόσεις: το Delta 2000 με ρόλο μαχητικού εναέριας κυριαρχίας και το Delta 1000 που θα είχε κυρίως ρόλο βομβαρδισμού.

Το Delta 2000 μετονομάστηκε σε Mirage 2000 και αποκτήθηκε από 9 χώρες, με πρώτη τη Γαλλία που δεσμεύτηκε αρχικά για 200 μαχητικά με έναρξη παραδόσεων το 1982. Το 1985 η Ελλάδα αγόρασε 36 μονοθέσια και 4 διθέσια μαχητικά, ανταλλακτικά και όπλα στο πλαίσιο της “Αγοράς του Αιώνα” που το 2000 συμπληρώθηκε με άλλα 15 Mirage 2000-5.