Λήγει επίσημα η αερογέφυρα του Βερολίνου, μετά από 15 μήνες, 278.228 πτήσεις και παράδοση 2.343.374 τόνων εφοδίων με τα 2/3 αυτών να αντιστοιχούν σε άνθρακα για θέρμανση.
Η κρίση του Βερολίνου ήταν ένα αποτέλεσμα των συμφωνιών του Πότσδαμ, για τον χωρισμό της μεταπολεμικής Γερμανίας. Με τη λήξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, οι σύμμαχοι, Σοβιετική Ένωση, Ηνωμένες Πολιτείες, Μεγάλη Βρετανία και η Γαλλία, αποφάσισαν να μοιράσουν την Γερμανία σε τέσσερις ζώνες κατοχής, οριζόμενες περίπου στα εδάφη που κατείχαν οι συμμαχικές στρατιές εκείνη την περίοδο.
Συμβολικά, η πρωτεύουσα Βερολίνο θα χωριζόταν κι αυτή σε τέσσερις ζώνες, όπου αναπτύχθηκε οικονομική δραστηριότητα ανάλογα με τις πρακτικές κάθε συμμάχου. Σύντομα, οι τρεις δυτικές ζώνες ενοποιήθηκαν νομισματικά και διοικητικά, ενώ η σοβιετική παρέμενε σχεδόν απομονωμένη. Και οι δυτικές ζώνες του Βερολίνου, ωστόσο, ένιωθαν την απομόνωση ευρισκόμενες 160 χλμ. βαθιά εντός της Σοβιετικής Ζώνης κατοχής.
Την 1 Απριλίου 1948 η Σοβιετική πλευρά προκάλεσε την πρώτη φάση της Κρίσης του Βερολίνου, αποφασίζοντας τον αποκλεισμό των θυλάκων της πρωτεύουσας που ελέγχονταν από τις Δυτικές Δυνάμεις. Το πρωί της ημέρας στρατιωτικά τμήματα τοποθέτησαν οδοφράγματα διακόπτοντας την τροφοδοσία του δυτικού τμήματος της πόλης. Ως λόγο οι Σοβιετικοί εμφάνισαν το ότι οι Δυτικές Δυνάμεις χρησιμοποιούσαν στις συναλλαγές τους το νεοσυσταθέν γερμανικό μάρκο, που η ανταλλαξιμότητα του είχε προκαλέσει τεράστια αναστάτωση στην σοβιετική πλευρά. Οι Σοβιετικές αρχές ενημέρωσαν ότι θα σταματούσαν τον αποκλεισμό, αν οι Δυτικοί καταργούσαν τη χρήση του νομίσματος.
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 1 Απριλίου 1948: Ξεκινά ο σοβιετικός αποκλεισμός του Βερολίνου
Αρνούμενοι να συμμορφωθούν σε απειλές, οι Δυτικοί επιστράτευσαν όλα τα διαθέσιμα μεταγωγικά αεροσκάφη των ΗΠΑ, της Μεγάλης Βρετανίας, του Καναδά, της Αυστραλίας, της Ν. Ζηνλανδίας και της Ν. Αφρικής στη μεγαλύτερη αερογέφυρα της ιστορίας. Περίπου 200.000 πτήσεις προσγειώθηκαν στο Δυτικό Βερολίνο μέσα σε ένα χρόνο, μεταφέροντας κάπου 8.900 τόνους εφοδίων ημερησίως!
Τα C-47 και C-54 πέταξαν 93 εκατομμύρια μίλια, σχεδόν όση η απόσταση από τη Γη στον Ήλιο με τον ρυθμό αφίξεων στο απόγειο της αερογέφυρας να αντιστοιχεί σε μία προσγείωση ανά 30 δευτερόλεπτα. Συνολικά, 689 πολεμικά και πολιτικά αεροσκάφη επιστρατεύτηκαν για την επιχείρηση (441 των ΗΠΑ, 147 της RAF και 101 βρετανικά της πολιτικής αεροπορίας). Πέντε καταστράφηκαν κατά τη διάρκεια της επιχείρησης και 101 άτομα έχασαν τη ζωή τους, κυρίως σε δραστηριότητες που δεν είχαν να κάνουν με τις πτήσεις αυτές καθαυτές.
Το κόστος ανήλθε σε 350 εκατομμύρια δολάρια για τις ΗΠΑ, 17 εκατ. λίρες για τη Βρετανία και 150 εκατ. μάρκα για την κυβέρνηση της Δυτικής Γερμανίας. Στο κορύφωση της επιχείρησης κάθε Βερολινέζος λάμβανε τροφή που αντιστοιχούσε σε 2.300 θερμίδες την ημέρα, πολύ περισσότερο από ότι λάμβαναν οι περισσότεροι κάτοικοι της Βρετανίας, των ΗΠΑ κι άλλων περιοχών την ίδια περίοδο. Ο αποκλεισμός κράτησε από τις 24 Ιουνίου 1948 ως τις 11 Μαΐου 1949 αλλά οι πτήσεις συνεχίστηκαν ως τον Σεπτέμβριο.