Στις 24 Ιουνίου 1994, πριν 25 χρόνια, ο αντισυνταγματάρχης (αντισμήναρχος) Άρθουρ Χόλαντ με το υπόλοιπο πλήρωμα ενός αεροσκάφους B-52H, απογειώθηκε από την αεροπορική βάση Φέαρτσάιλντ στην πολιτεία της Ουάσινγκτον για μία πτήση εξάσκηση εν όψει συμμετοχής σε αεροπορική επίδειξη.
Περίπου 18 λεπτά μετά την απογείωση, το αεροσκάφος προσέγγισε τον διάδρομο για ένα touch ‘n’ go, αλλά ο πύργος ελέγχου έδωσε οδηγίες στο αεροσκάφος να πραγματοποιήσει κύκλο προκειμένου να αποφύγει ένα άλλο αεροσκάφος που είχε μόλις προσγειωθεί στο διάδρομο. Ο Χόλαντ αιτήθηκε να πραγματοποιήσει έναν πλήρη κύκλο 360 μοιρών γύρω από τον πύργο ελέγχου και πήρε έγκριση.
Κατά την εκτέλεση του κύκλου όμως, περίπου στα τρία τέταρτα της διάρκειας της στροφής, το Stratofortress πήρε σχεδόν κάθετη κλίση 90 μοιρών, η πτέρυγά του χτύπησε σε καλώδια ηλεκτρικού ρεύματος, χάθηκε ο έλεγχος και το αεροσκάφος συνετρίβη στο έδαφος.
Ο κυβερνήτης του αεροσκάφους είχε πετάξει το αεροσκάφος πέρα από τα επιχειρησιακά του όρια και έχασε τον έλεγχο, με αποτέλεσμα το αεροσκάφος να υποστεί απώλεια στήριξης («στολάρει») και να συντριβεί στο έδαφος.
Ο Χόλαντ και τα άλλα τρία μέλη του πληρώματος, σκοτώθηκαν στο ατύχημα. Ο συγκυβερνήτης προσπάθησε να ξεκινήσει την διαδικασία εκτίναξης, αλλά το B-52H ήταν σε υπερβολικά χαμηλό υψόμετρο για να ολοκληρωθεί με επιτυχία πριν το αεροπλάνο συντριβεί.
Το συγκεκριμένο αεροσκάφος ήταν ένα από τα τελευταία B-52 που κατασκευάστηκε από την Boeing πριν η παραγωγή των στρατηγικών αυτών βομβαρδιστικών τερματιστεί 1962.
Σύμφωνα με μαρτυρίες που είδαν αργότερα το φως της δημοσιότητας, δεν ήταν η πρώτη φορά που ο συγκεκριμένος πιλότος πετούσε απερίσκεπτα και ξεπερνώντας τις αντοχές και τα όρια του αεροσκάφους, ωστόσο μέχρι τότε του επέτρεπαν να συνεχίσει να πετάει.
Το ατύχημα αυτό έγινε αιτία να αυστηροποιηθούν τα κριτήρια κι οι ελέγχοι όσον αφορά το ποιος καταλήγει τελικά στο χειριστήριο ενός αεροσκάφους αλλά και το αν και κατά πόσο θα παραμείνει εκεί…
Δημοσιεύθηκε πρώτη φορά στις 25/6/2019