Καταπλέει σαν σήμερα στο λιμάνι του Ναυπλίου το πρώτο ελληνικό ατμόπλοιο, το «Καρτερία», με κυβερνήτη τον Άγγλο φιλέλληνα Φραγκίσκο Άμπνεϊ Άστιγξ (Frank Abney Hastings).
Για τη ναυπήγησή του, ο Άστιγξ είχε δαπανήσει από δικά του χρήματα το ποσό των πέντε χιλιάδων λιρών. Η ναυπήγησή είχε ξεκινήσει δύο χρόνια πριν, ως μέρος της ελληνο-βρετανικής συμφωνίας που συνόδευε την συνομολόγηση των δανείων του 1824. Βάσει αυτών, η Ελλάδα θα παρήγγειλε 5 ατμοκίνητα πολεμικά, επικεφαλής των οποίων ετίθετο ο λόρδος Κόχραν. Ο τελευταίος δεν πίστευε τόσο στη νέα τεχνολογία. Αγόρασε μια ημιολία ως ναυαρχίδα του (“Μονόκερως”) και δαπάνησε μεγάλα ποσά σε ύποπτες συναλλαγές.
Τελικά, μόνο ένα πλοίο ναυπηγήθηκε με καθυστέρηση (στο μεταξύ το Μεσολόγγι είχε πέσει) και κατέπλευσε με μεγάλες δυσκολίες στο Ναύπλιο. Ο θόρυβος των μηχανών και οι περίεργοι τροχοί έκαναν τον συγκεντρωμένο κόσμο να λέει ότι με αυτούς θα ανέβαινε βουνά και θα σκαρφάλωνε μέχρι την κορυφή του Παλαμηδίου.
Η “Καρτερία” θα συμμετάσχει σε επιχειρήσεις με μεγάλη επιτυχία στο υπόλοιπο του πολέμου υπό την ενεργητική και τολμηρή καθοδήγηση του Hastings. Ο τελευταίος θα πεθάνει από τραύματα που υπέστη το 1828, οπότε η πορεία του πλοίου φθίνει. Σκώτοι και Βαυαροί φιλέλληνες θα προσπαθήσουν να συντηρήσουν τις μηχανές, αλλά μετά τα γεγονότα του Πόρου, όπου θα κινδυνεύσει να κατακαεί μαζί με τη φρεγάτα “Ελλάς”, θα παραμείνει να σαπίζει. Είναι το πρώτο ατμόπλοιο στον κόσμο που συμμετείχε σε πολεμικές επιχειρήσεις. Τμήματά του διασώζονται ακόμα σε διάφορα σημεία του ναυστάθμου Σαλαμίνας.