Το πρωτότυπο του Douglas DC-3 πραγματοποιεί την παρθενική του πτήση. Σχεδιασμένο ως βελτιωμένο και μεγεθυμένο μοντέλο του DC-2 των 14 θέσεων, το ολομεταλλικό, δικινητήριο, χαμηλοπτέρυγο DC-3 “Dakota” των 21-32 θέσεων θα φέρει επανάσταση στις αερομεταφορές, διευρύνοντας το φάσμα των επιβατικών πτήσεων του μεσοπολέμου.
Ακολουθώντας τις απαιτήσεις της εποχής, το ‘Dakota’ ήταν η αιχμή της εναέριας πολυτέλειας και ανέσεων, έχοντας 28 θέσεις επιβατών για σύντομες πτήσης ημέρας ή 14 ανακλινόμενες για μακρές νυχτερινές. Αν αυτές αφαιρούντο, το αεροσκάφος μετέφερε επτά φορεία. To DC-3 μπορούσε να καλύψει την απόσταση Λος Άντζελες – Νέα Υόρκη σε 15 ώρες.
Η πρώτη εταιρεία που παρέλαβε το αεροσκάφος ήταν η American Airlines τον Ιούνιο του 1936. Αποδείχθηκε όχι μόνο ταχύ και άνετο αλλά και οικονομικό, αποτελώντας μια εξαιρετική επιλογή για τα αεροπορικά ταξίδια που τότε άρχισαν να κερδίζουν έδαφος. Μέχρι το 1940 το 90% των επιβατικών πτήσεων στις ΗΠΑ θα γινόταν από αεροσκάφη των τύπων DC-2 και DC-3. Κάπου 600 DC-3 (Douglas Commercial) θα κατασκευαστούν μέχρι την έναρξη του Β΄Παγκοσμίου πολέμου.
Ο πόλεμος όμως θα φέρει τη γέννηση της στρατιωτικής έκδοσης του “Dakota”, του C-47 “Skytrain”, με πάνω από 15.000 να κατασκευάζονται στη διάρκειά του και λίγο μετά (στη Σοβιετική Ένωση το C-47 κατασκευάστηκε ως Lisunov Li-2 και στην Ιαπωνία ως L2D Type 0 transport). Μετά τον πόλεμο υπηρέτησε για πολλές δεκαετίες ως επιβατηγό μέχρι τις αρχές του 21ου αιώνα.
Το αειθαλές αεροσκάφος πέταξε και με τα χρώματα της Ολυμπιακής, ενώ ως C-47 υπηρέτησε στην Πολεμική Αεροπορία ως μεταγωγικό και αυτοσχέδιο βομβαρδιστικό κατά τον Εμφύλιο, ενώ έλαβε μέρος στον πόλεμο της Κορέας. Αποσύρθηκε από την ελληνική υπηρεσία το 2008.