ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 23 Ιουνίου 1942: Ένα Focke-Wulf 190A-3 προσγειώνεται σε λάθος αεροδρόμιο…

Έχετε κάνει ποτέ ένα μεγάλο σφάλμα που να το μετανιώνετε όλη σας τη ζωή; Στις 23 Ιουνίου 1942, ο Γερμανός υποσμηναγός (Oberleutnant) Αρμίν Φάμπερ έκανε το δικό του, όταν προσγειώθηκε κατά λάθος με ένα Focke-Wulf 190A-3 στην αεροπορική βάση της RAF στο Pembrey, όπου αιχμαλωτίστηκε. Ο υποσμηναγός είχε μετατεθεί πρόσφατα στην 2η Πτέρυγα Δίωξης (Jagdgeschwader 2 ή JG 2), στο Μορλαί της γαλλικής Βρετάνης, όπου του είχαν ανατεθεί κυρίως καθήκοντα διοικητικά.

Στις 23 Ιουνίου του δόθηκε ειδική άδεια να πετάξει σε πολεμική αποστολή πάνω από τη Μάγχη με το τελευταίο απόκτημα της Μοίρας, ένα ολοκαίνουριο Focke Wulf Fw190 A-3. Ο Faber πέταξε και μάλιστα κατέρριψε ένα βρετανικό Spitfire ξεκινώντας λίγο αργότερα την κάθοδό του για προσγείωση. Λίγο η ζαλάδα, λίγο η έλλειψη πείρας, οδήγησαν τον Faber να μπερδέψει το κανάλι του Μπρίστολ με τη Μάγχη και…

Όταν κατάλαβε το λάθος του, ήταν ήδη σε βρετανικό έδαφος κι ένας Βρετανός στρατιώτης είχε πηδήξει στην πτέρυγα και τον σημάδευε με ένα πιστόλι φωτοβολίδων. Ο Φάμπερ προσπάθησε να αυτοκτονήσει αλλά χωρίς επιτυχία. Στάλθηκε σε στρατόπεδο αιχμαλώτων στον Καναδά από όπου προσπάθησε να αποδράσει αλλά και πάλι απέτυχε.

Αν και η μάχη της Βρετανίας είχε τελειώσει, οι αερομαχίες συνεχίζονταν πάνω από τη θάλασσα της Μάγχης. Τα Spitfire επικρατούσαν με δυσκολία έναντι των παλιότερων Messerschmitt Bf. 109 αλλά όταν εμφανίστηκαν τα νεώτερα Focke Wulf Fw190 το 1941 η κατάσταση άλλαξε δραματικά. Το νέο γερμανικό αεροπλάνο ήταν απίστευτα ταχύ και πολύ πιο ευέλικτο από το Spitfire Mk.V.

Τόση ήταν η ανάγκη των Βρετανών να μελετήσουν το νέο αεροσκάφος που είχαν οργανώσει μια επιδρομή Commando για να καταλάβουν και να μεταφέρουν στην Αγγλία ένα Fw190 από τις προωθημένες Μοίρες στη βόρειο Γαλλία. Ευτυχώς για τους Commandos ο υποσμηναγός Φάμπερ τους γλύτωσε από τον κόπο (και το αίμα).

Το αεροσκάφος του βρισκόταν σε άψογη κατάσταση και αφού αποσυναρμολογήθηκε, οδηγήθηκε για δοκιμές στο Farnborough, που θα αποκάλυπταν τυχόν αδυναμίες του τύπου. Πέταξε εντατικά δοκιμάζοντας την αεροδυναμική του, την ισχύ του κινητήρα και τις τακτικές μάχης στο Κέντρο Ανάπτυξης Εναέριας Μάχης στο Duxford, εντασσόμενο στη Μοίρα No. 1426 (“Rafwaffe”), που συγκέντρωνε εχθρικά αεροπλάνα για αξιολόγηση πολεμικών τακτικών. Τελικά, αποσυναρμολογήθηκε και κάθε κομμάτι του μελετήθηκε διεξοδικά, οπότε κρίθηκε ασύμφορο να ξαναφτιαχτεί.

Most Popular