Το πυρηνοκίνητο υποβρύχιο “USS San Francisco” (SSN-711) προσκρούει με πλήρη ταχύτητα σε υποθαλάσσιο όρος στον Ειρηνικό, νότια του Γκουάμ. Από τη σύγκρουση καταστρέφεται σημαντικό τμήμα της πλώρης αλλά δεν υπήρξε διάρρηξη του εσωτερικού κύτους.
Το San Francisco ανήκε στην πρώτη γενιά (Flight I) της κλάσης επιθετικών υποβρυχίων ‘Los Angeles’, του Αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού. Ναυπηγημένο στο διάστημα 1977-1981, είχε εκτελέσει αρκετές αποστολές περιπολίας κερδίζοντας μάλιστα δύο φορές το βραβείο Πολεμικής Ετοιμότητας “Ε” (Battle Efficiency “E”) και άλλες διακρίσεις για την απόδοση του πληρώματός του. Πέρασε δύο φορές γενικό εκσυγχρονισμό, μία φορά στη διετία 1992-1994 και μία μεταξύ 2000-2002, οπότε ανανεώθηκε και το πυρηνικό καύσιμο του αντιδραστήρα του. Με λίγα λόγια, ήταν ένα αξιόπιστο πλοίο με πολλά ακόμα χρόνια υπηρεσίας.
Μετά τον δεύτερο εκσυγχρονισμό, το υποβρύχιο μετατάχθηκε από τη βάση του Perl Harbor της Χαβάης στο Apra Harbor του Γκουάμ στον δυτικό Ειρηνικό. Εκεί, στις 8 Ιανουαρίου 2005, ενώ έπλεε περί 364 ναυτικά μίλια (675 χλμ.) νοτιοδυτικά του Γκουάμ σε βάθος 525 ποδών (160 μέτρων) προσέκρουσε λίγο μετά τις 12:43 το μεσημέρι τοπική ώρα (02:43 GMT) σε αχαρτογράφητο υποθαλάσσιο εμπόδιο.
Αποτέλεσμα ήταν να υποστεί το κύτος σημαντικές ζημιές στην πλώρη, να καταστραφεί το πρωραίο σόναρ AN/BQQ-5 καθώς και οι πρωραίες δεξαμενές έρματος που προκάλεσε σημαντική ανισορροπία και δυσκολία χειρισμού. Ευτυχώς, δεν υπήρξε διάρρηξη του ανθεκτικού κύτους ούτε ζημιά στον πυρηνικό αντιδραστήρα.
Όλο το πλήρωμα (12 αξιωματικοί και 118 υπαξιωματικοί και ναύτες) υπέστη σοκ από την πρόσκρουση που έγινε με πλήρη ταχύτητα (περί τα 60 χλμ./ώρα), 98 άνδρες τραυματίστηκαν και ένας απεβίωσε από τα τραύματά του (υποδίοπος Τεχνικού, Joseph Allen Ashley, 24 ετών).
Παρά τις ζημιές, το υποβρύχιο κατόρθωσε να αναδυθεί και να ρυμουλκηθεί μέχρι το Γκουάμ με τη συνοδεία δύο βοηθητικών του 7ου Στόλου κι ενός περιπολικού της Αμερικανικής Ακτοφυλακής, καθώς και αεροσκαφών Ρ-3 και ελικοπτέρων MH-60. Έρευνες ξεκίνησαν για το περιστατικό αμέσως μετά την άφιξή του στο Γκουάμ στις 10 Ιανουαρίου αλλά παρά το ότι ο κυβερνήτης του, αντιπλοίαρχος Kevin Mooney, μετατέθηκε σε υπηρεσία ξηράς κατά τη διερεύνηση του ατυχήματος, η έρευνα δεν απέδειξε σοβαρές ενδείξεις αμέλειας και δεν πέρασε από ναυτοδικείο. Απηλλάγη της διοίκησής του, όμως, για παραβάσεις ασφαλείας, ενώ κατηγορίες απαγγέλθηκαν και σε άτομα που εκτελούσαν υπηρεσία στη συγκεκριμένη βάρδια.
Οι έρευνες του Αμερικανικού Ναυτικού έδειξαν αρχικά πως το αντικείμενο στο οποίο προσέκρουσε το USS San Francisco ήταν όντως ένα υποθαλάσσιο όρος το οποίο δεν φαινόταν σαφώς στους υπηρεσιακούς ναυτικούς χάρτες. Ωστόσο, η έρευνα έδειξε πως άλλοι χάρτες συνιστούσαν πιθανή γεωλογική μετατόπιση και ύπαρξη υποθαλασσίων εμποδίων στην περιοχή και κατέληξε πως το Ναυτικό όφειλε να ενημερώσει με ακρίβεια τα σχετικά χαρτογραφικά δεδομένα.
Καθώς το υποβρύχιο είχε μόλις προ δυόμισι ετών μετέλθει γενικού εκσυγχρονισμού, κρίθηκε επισκευάσιμο και μετά από πρόχειρες εργασίες στο Γκουάμ, έπλευσε στην Ουάσινγκτον μέσω Περλ Χάρμπορ και τέθηκε και πάλι σε υπηρεσία τον Οκτώβριο του 2008 με αντικατάσταση της κατεστραμμένης πλώρης του από το “USS Honolulu”, που σχεδιαζόταν να παροπλιστεί σύντομα.