Στις 6 Οκτωβρίου 1977 έγινε η πρώτη πτήση του σοβιετικού μαχητικού MiG-29, ενός αεροσκάφους που κατασκευάστηκε μαζί με το Su-27 για να αποτελέσει την απάντηση της Σοβιετικής Ένωσης στα αμερικανικά F-15 & F-16.
Έκτοτε λίγα πράγματα έμειναν ίδια. Η Σοβιετική Ένωση έδωσε τη θέση της στη Ρωσία, το MiG-29 εξελίχθηκε και μεταβιβάστηκε ή πωλήθηκε σε 35 χώρες, κάποιες από τις οποίες απέσυραν αργότερα τον τύπο ή έπαψαν να υπάρχουν οι ίδιες ως κράτη.
Το αεροσκάφος πήρε μέρος σε πολεμικές συγκρούσεις στην Ασία, την Ευρώπη και την Αφρική, τις περισσότερες φορές σε πρώιμες εξαγωγικές εκδόσεις που κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν περισσότερα αμερικανικά, νατοϊκά ή ισραηλινά μαχητικά, τα οποία οι ΗΠΑ, το ΝΑΤΟ ή το Ισραήλ αξιοποιούσαν με πιο αποτελεσματικό τρόπο. Στον πόλεμο Αιθιοπίας – Ερυθραίας σημειώθηκε η μόνη μονομαχία Su-27 Vs MiG-29, με ένα MiG-29 να καταρρίπτεται αποδεδειγμένα από Sukhoi, ενώ κατά τη διάρκεια της επιχείρησης «Desert Storm» ένα ιρακινό MiG-29 υποστηρίζεται ότι κατέρριψε ένα βρετανικό Tornado.
Το MiG-29 σχεδιάστηκε αρχικά ως καταδιωκτικό αεράμυνας σημείου και μπορούσε να μεταφέρει μέχρι 6 πυραύλους αέρος-αέρος ή μη κατευθυνόμενα όπλα για την καταστροφή χερσαίων στόχων (MiG-29A/B/S/N). Στη συνέχεια αναπτύχθηκαν εκδόσεις πολλαπλού ρόλου (MiG-29SM/SMT), με την εισαγωγή «έξυπνων όπλων» και ακολούθησαν τα περισσότερο σύγχρονα MiG-29M/M2, αλλά και το MiG-29K για χρήση από αεροπλανοφόρα. Τελευταίο σημείο αυτής της συναρπαστικής ιστορίας είναι το MiG-35: το υπέρτατο MiG-29 εφοδιασμένο με ραντάρ AESA.
Το τεύχος 401 της Π&Δ Οκτωβρίου 2019 διαθέσιμο ηλεκτρονικά στο Joomag