H Airbus Industrie ιδρύθηκε επισήμως ως ομάδα οικονομικών συμφερόντων (GIE Groupement d’Intérêt Économique) στις 18 Δεκεμβρίου 1970 από μια κυβερνητική πρωτοβουλία μεταξύ Γαλλίας, Δυτικής Γερμανίας και Ηνωμένου Βασιλείου που είχε ήδη ξεκινήσει να επωάζεται από το 1967.
Οι αρχικοί της μέτοχοι ήταν η γαλλική εταιρεία Aérospatiale και η γερμανική εταιρεία Deutsche Airbus, με ίσο μερίδο 50% η καθεμία. Η Aérospatiale και η Deutsche Airbus ανέλαβαν το 36,5% της παραγωγής, η βρετανική Hawker Siddeley το 20% και η ολλανδική εταιρεία Fokker-VFW το υπόλοιπο 7%.
Τον Οκτώβριο του 1971, η ισπανική εταιρεία CASA απέκτησε κι αυτή ένα μικρό μερίδιο 4,2% στην Airbus Industrie, με τις Aérospatiale και Deutsche Airbus να μειώνουν το δικό τους μερίδιό τους στο 47,9%.
Τον Ιανουάριο του 1979 η British Aerospace, η οποία εν τω μεταξύ είχε απορροφήσει τον Hawker Siddeley το 1977, απέκτησε μερίδιο 20% στην Airbus Industrie. Για να γίνει αυτό, οι άλλοι δυο πλειοψηφικοί μέτοχοι μείωσαν τα μερίδιά τους στο 37,9%, ενώ η CASA διατήρησε το 4,2%.
Η κάθε εταιρεία παραδίδει τα εξαρτήματα κι υποσυστήματα που παράγει πλήρως εξοπλισμένα, έτοιμα για συναρμολόγηση, αν και σήμερα πια η εταιρεία έχει ένα διευρυμένο δίκτυο συνεργαζόμενων προμηθευτών σε πολλές χώρες του κόσμου.
Το πρώτο αεροσκάφος που σχεδιάστηκε, αναπτύχθηκε, κατασκευάστηκε και προωθήθηκε εμπορικά εξολοκλήρου από το νέο επιχειρηματικό σχήμα ήταν το Airbus A300 που υπήρξε μία μεγάλη εμπορική επιτυχία και συνείσφερε στην καθιέρωση της εταιρείας ως παγκόσμιου παίκτη στην αγορά των επιβατικών αεροσκαφών.
Στην συνέχεια οι εξελίξεις υπήρξαν ραγδαίες, κι η ευρωπαϊκή εταιρεία πέτυχε να αντέξει τον ανταγωνισμό και να αναπτύξει περισσότερα αεροσκάφη για κάθε πιθανή απαίτηση. Τον Οκτώβριο του 2016 παρέδωσε το δεκάκις χιλιοστό αεροσκάφος της, που ήταν ένα Airbus A350 για λογαριασμό της ασιατικής Singapore Airlines.
H εταιρεία εκτός των άλλων αναπτύσσει αεροσκάφη και για στρατιωτικές εφαρμογές με βάση τα επιβατικά της αεροσκάφη, κυρίως ως αεροσκάφη εναέριου ανεφοδιασμού αλλά και μεταφορικά όπως το Α400Μ.
Ουσιαστικά σήμερα αποτελεί ένα μικρό ολιγοπώλιο στον χώρο έχοντας περίπου αποκλειστικό προνόμιο μαζί με την αμερικανική Boeing στην παραγωγή και πώληση μεγάλων επιβατικών αεροσκαφών κυριαρχόντας σχεδόν απόλυτα στην διεθνή αγορά.