Μαχητικά αεροσκάφη και αυτοκίνητα μαζί σε διαφημίσεις, μέρος 1ο

Τα αεροσκάφη υψηλών επιδόσεων πάντα συγκινούσαν το κοινό με τις εντυπωσιακές τους μανούβρες, τις εκκωφαντικές ταχύτητες και το άκρως επιθετικό αεροδυναμικό σχήμα τους.
Ήταν λοιπόν φυσιολογικό πολλές φορές να χρησιμοποιήθηκαν σε διαφημηστικά σποτ προκειμένου να προωθηθούν εμπορικά άλλα προϊόντα όπως αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες, προκειμένου αυτά να «κλέψουν» λίγη από την αίγλη των αεροσκαφών.
Κάποιες φορές ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου ήταν ο ίδιος που κατασκεύαζε και το αεροσκάφος. Έτσι η διαφημιστική εταιρεία επικεντρωνόταν στο να κάνει την προφανή σύνδεση, ότι δηλαδή μέρος τουλάχιστον της τεχνολογίας του αεροσκάφους έχει χρησιμοποιηθεί και στο αυτοκίνητο.
Για παράδειγμα, η σουηδική SAAB την δεκαετία του ’80 παράγγειλε ένα εντυπωσιακό σποτ, που συνδύαζε το τότε σύγχρονο μαχητικό της JAS-37 Viggen με ένα από τα τελευταία μοντέλα αυτοκινήτων της.

Στην άλλη άκρη του πλανήτη, η νοτιοκορεάτικη Daewoo ήταν ένας εξαιρετικά πολυπράγμων όμιλος εταιρειών που δραστηριοποιούνταν σε κάθε τομέα της βαριάς βιομηχανίας.
Σε εκείνη την περίπτωση, η εταιρεία στο διαφημηστικό της σποτ είχε κάνει προσπάθεια να τα συνδυάσει όλα για να μεταδώσει το μήνυμα ότι με τόσο ευρεία δραστηριότητα, ο συνδυασμός όλων αυτών σε ένα αυτοκίνητο θα ήταν το τέλειο.
Εκείνο το σποτάκι είχε μεταγλωττιστεί και στα ελληνικά και είχε παίξει και στην ελληνική τηλεόραση την δεκαετία του ’90 για όσους θυμούνται. Για την περίσταση, είχαν επιστρατευτεί μεταξύ άλλων κάποια πλάνα από αεροσκάφη F-5E, των οποίων η εταιρεία κατασκεύαζε ορισμένα απάρτια και συμμετείχε στην συντήρησή τους.
Επίσης περιλαμβάνονται και ορισμένα πλάνα από τα νέα τότε F-16, στην κατασκευή των οποίων επίσης συμμετείχε η νοτιοκορεάτικη εταιρεία ως υπεργολάβος.

Και τέλος είχαμε και την περίπτωση της Citroën  η οποία βέβαια δεν έφτιαχνε αεροσκάφη, ούτε ήταν ενταγμένη σε κάποιον όμιλο που μεταξύ άλλων είχε και αεροναυπηγική δραστηριότητα.
Έτσι «έκλεψε» λίγη από την αίγλη του γαλλικού αεροπλανοφόρου Clemenceau. Σε εκείνη την περίπτωση, το διαφημιζόμενο αυτοκίνητο ήταν ένα Visa Gti, το οποίο για τις ανάγκες του σποτ «στήθηκε» για ντραγκ με ένα ναυτικό μαχητικό Étendard IV.
Φυσικά το Citroën κέρδισε τον αγώνα, αλλά όταν τελείωσε το κατάστρωμα… έπεσε στην θάλασσα. Όμως ένα πονηρό σκηνοθετικό τέχνασμα φρόντισε στο σημείο που θα προσθαλασσόνονταν, εντελώς συμπτωματικά να αναδύεται ένα υποβρύχιο κλάσης Agosta, πάνω στο οποίο φυσικά «προσνηώθηκε» το Citroën σαν σε προπόνηση.

 

Most Popular