«Όλοι τους ήταν έτοιμοι να πεθάνουν»: Οι Κινέζοι πιλότοι των MiG-15 στην Κορέα ήταν διπλά επικίνδυνοι

Για τους νεαρούς και άπειρους Κινέζους χειριστές που πολέμησαν στην Κορέα η συντριβή πάνω σε ένα εχθρικό αεροπλάνο ήταν πάντα μια από τις επιλογές τους, αποκαλύπτει η επίσημη εφημερίδα του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού στην 70η επέτειο της ίδρυσης της κινεζικής Αεροπορίας που εορτάζεται σήμερα.
Παρά την απροθυμία του Πεκίνου να αποχαρακτηρίζει έγγραφα σχετικά με την ανάμιξη της Κίνας στον πόλεμο της Κορέας, όπου σύμφωνα με εκτιμήσεις σκοτώθηκαν 149.000 με 400.000 Κινέζοι στρατιώτες, το δημοσίευμα δεν αφήνει αμφιβολίες για το τί περίμενε η ηγεσία από τους πιλότους του Λαϊκού Εθελοντικού Στρατού.

Επικαλούμενο αρκετά σημεία από τα απομνημονεύματα του Λι Χαν, χειριστή την εποχή του πολέμου, το έντυπο επιβεβαιώνει ότι οι «εθελοντές» αεροπόροι θεωρούσαν τον διεμβολισμό του εχθρού ως μια ακόμη τακτική. Ο Λι, 27 χρονών όταν ξέσπασε ο πόλεμος, ανήκε όπως και οι συνάδελφοί του στην νεοσύστατη Αεροπορία του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού. Ωστόσο για να μην φανεί ότι εμπλέκεται επισήμως σε πόλεμο με τις ΗΠΑ, η Κίνα ονόμασε τις δυνάμεις που θα πολεμούσαν στο πλευρό των Βορειοκορεατών συντρόφων «Λαϊκό Εθελοντικό Στρατό».
Κανείς δεν έτρεφε αυταπάτες. Αντιθέτως, όλοι ήταν ενήμεροι τί τους περίμενε στην Κορέα. Πολλοί Αμερικανοί πιλότοι ήταν «ψημένοι» στις αερομαχίες του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου και πετούσαν μερικά από τα καλύτερα αεροπλάνα στον κόσμο. Όμως αν και άπειροι, οι Κινέζοι χειριστές είχαν «περισσό θάρρος και αίσθηση του καθήκοντος» λέει ο Λι. Επίσης είχαν και MiG-15, ένα αεροπλάνο που δυσκόλεψε την USAF όταν το πετούσαν με τακτικές που αναδείκνυαν τα δυνατά του σημεία.

«Προσπαθούσαμε να εμπλακούμε μαζί τους ωστόσο ξέραμε ότι αν δεν μπορούσαμε να συνεχίσουμε την μάχη θα έπρεπε να πέσουμε πάνω τους» αναφέρει στα απομνημονεύματά του ο βετεράνος αεροπόρος. Η δημοσιοποίηση της συγκεκριμένης δήλωσης αποτελεί την πρώτη επίσημη παραδοχή από το Πεκίνο της ύπαρξης του αποκαλούμενου «Τολμήστε να Πεθάνετε» αεροπορικού σώματος, γράφει στον ιστότοπό της η κινεζική εφημερίδα South China Morning Post.
Αυτό που δεν αναφέρεται στο άρθρο με τις ιστορίες ηρωισμού που δημοσίευσε το έντυπο του Στρατού είναι ότι σύμφωνα με τα απομνημονεύματα του Πτεράρχου Γουόνγκ Χάι, άσσου της Κορέας με εννέα καταρρίψεις και πρώτου Αρχηγού της κινεζικής Αεροπορίας, όταν ξέσπασε ο πόλεμος η πτητική εμπειρία ενός μέσου Κινέζου χειριστή ήταν λιγότερη από 57 ώρες. Μάλιστα υπό τον όρο να παραμείνει ανώνυμος, ένας απόστρατος χειριστής επικοινωνιών του Λαϊκού Εθελοντικού Στρατού αποκάλυψε ότι μερικοί από τους πιλότους που στέλνονταν στην Κορέα είχαν λάβει μόλις μερικές ώρες εκπαίδευσης πριν πετάξουν πολεμικές αποστολές.

Μπορεί οι Κινέζοι «εθελοντές» να ήταν προετοιμασμένοι να πεθάνουν αλλά ο Λι Χαν δεν πέθανε. Κατά την διάρκεια του πολέμου κατέρριψε δύο εχθρικά τζετ και προκάλεσε ζημιές σε ένα τρίτο. Ένας συνάδελφός του, ο Χούο Λόνγί, κατέρριψε σύμφωνα με την Εφημερίδα του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού τουλάχιστον έξι αεροσκάφη.
Αν και αμφότεροι παρασημοφορήθηκαν αργότερα για την γενναιότητά τους, η νοοτροπία εκείνη δεν είναι κάτι που ενθαρρύνεται σήμερα, επισημαίνουν αξιωματικοί της Αεροπορίας. «Το ηθικό είναι σημαντικό όμως η ζωή είναι ανεκτίμητη» λένε χαρακτηριστικά. «Οι εποχές έχουν αλλάξει και η ιδέα της αυτοθυσίας είναι για προπαγάνδα, όχι για να γίνεται πράξη».

Ορισμένοι πιλότοι πάντως φαίνεται να ενστερνίζονται την ιδέα να μην χάνεται μάταια ένα αεροσκάφος. Πριν από τρία χρόνια ο Σαό Σιάντζιέ τραυματίστηκε σοβαρά προσπαθώντας να προσγειώσει το μαχητικό 4ης γενιάς J-15 που πετούσε μετά από βλάβη του συστήματος ελέγχου πτήσης –το δικινητήριο Shenyang J-15 «Ιπτάμενος Καρχαρίας» του Ναυτικού του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού (κωδ. ονομασία ΝΑΤΟ, Flanker-X2) έχει μακρά ιστορία αστοχιών στο συγκεκριμένο τομέα.
«Όταν το αεροπλάνο σου έχει τεχνικό πρόβλημα, η πρώτη αντίδραση είναι να βρεις πώς θα το φέρεις πίσω με ασφάλεια» έλεγε σε μια συνέντευξή του στο τηλεοπτικό δίκτυο CCTV το 2017, μετά από σχεδόν έναν χρόνο ανάρρωσης από τα τραύματα που υπέστη. «Δεν ήθελα να το εγκαταλείψω. Οι πιλότοι δεν πρέπει να αφήνουν τα αεροπλάνα τους».
Αλέξανδρος Θεολόγου
 

Most Popular