Ο William Whitney Christmas έχει μείνει στην ιστορία ως ένας δαιμόνιος επιχειρηματίας που μεταξύ άλλων, ήταν ο δημιουργός ενός μαχητικού αεροσκάφους την εποχή του πρώιμου Μεσοπολέμου, που για πολλούς θεωρείται το χειρότερο μαχητικό που κατασκευάστηκε ποτέ.
Το “Christmas Bullet” δημιουργήθηκε σε μια εποχή που ο τυχοδιωκτισμός μπορούσε να πείσει ακόμη και τον Αμερικανικό Στρατό για την αξία ενός αεροσκάφους που διέθετε το “τέλειο” kill-ratio, δηλαδή είχε σκοτώσει όλους όσους είχαν πετάξει με αυτό! Ο William Whitney Christmas δεν διέθετε καμία γνώση πάνω στο σχεδιασμό αεροσκαφών, αλλά παρόλα αυτά, πέτυχε να ιδρύσει δικιά του αεροναυπηγική εταιρία το 1910, να βρει επενδυτές και να πείσει την Continental Aircraft Company πως μπορεί να σχεδιάσει ένα αεροσκάφος που θα είναι σε θέση να απαγάγει τον Κάιζερ από τη Γερμανία του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Το 1915, δημοσίευσε άρθρο στους New York Times, ισχυριζόμενος πως έχει κατασκευάσει ένα γιγαντιαίο βομβαρδιστικό, με εξαμελές πλήρωμα και κινητήρες συνολικής ιπποδύναμης 1.600 hp. Έφτασε μάλιστα στο σημείο να υποστηρίξει πως το νέο του δημιούργημα, έχει παραγγελθεί από ευρωπαϊκές χώρες. Φυσικά το “υπερβομβαρδιστικό” του Christmas, ήταν δημιούργημα της φαντασίας του.
Τελικά η Continental Aircraft Company δέχτηκε να κατασκευάσει ένα σχέδιό του που δεν ήταν άλλο από το Christmas Bullet, που πρωτοπέταξε τον Ιανουάριο του 1919. Ο Christmas πέτυχε να ξεγελάσει τον Αμερικανικό Στρατό για να του δώσει μια μηχανή Liberty L-6 με τη προϋπόθεση οι δοκιμές επί του αεροσκάφους του, να γίνουν στο έδαφος. Το πλαίσιο του αεροσκάφους ήταν μια αποτυχία εξ αρχής. Ο Christmas επέμενε πως οι αντηρίδες και τα στηρίγματα των πτερύγων ήταν περιττά και πως χωρίς αυτά, το αεροσκάφος του θα σημειώσει καλύτερες επιδόσεις λόγω ευκαμψίας.
Η πρώτη πτήση του Christmas Bullet, έλαβε χώρα στις 11 Ιανουαρίου 1919 και όπως ήταν αναμενόμενο, οι πτέρυγες ξεκόλλησαν και το αεροσκάφος συνετρίβη σκοτώνοντας το πιλότο του. Παρά τη καταστροφή, ο Christmas ισχυρίστηκε δημόσια πως το μαχητικό του πέτυχε μέγιστη ταχύτητα 317 χλμ/ώρα που για εκείνη την εποχή ήταν κάτι παραπάνω από εντυπωσιακή.
Η συντριβή και πλήρης καταστροφή του πρώτου πρωτότυπου, δεν πτόησε τον Christmas. Ξαναέφτιαξε το αεροπλάνο του, χρησιμοποιώντας αυτή τη φορά μια μηχανή Hall-Scott L-6 και δυο μήνες αργότερα, επιχείρησε να το ξαναπετάξει. Και αυτή τη φορά όμως, ο δοκιμαστής πιλότος έχασε τον έλεγχο και συνετρίβη σε έναν αχυρώνα, βρίσκοντας ακαριαίο θάνατο.
Ο δαιμόνιος Christmas πέτυχε να “καλύψει” και τα δύο θανατηφόρα δυστυχήματα και το Μάιο του 1919, εμφανίστηκε στο περιοδικό Vanity Fair, παινεύοντας τις επιδόσεις και την ασφάλεια του αεροσκάφους του. Επειδή όμως δεν μπορούσε να συνεχίσει να σκοτώνει πιλότους, δεν κατασκεύασε άλλο πρωτότυπο. Παρόλα αυτά, συνέχισε να προσπαθεί να πουλήσει το σχέδιό του στον Αμερικανικό Στρατό.
Τελικά τα παράτησε το 1923, αφού πρώτα χρέωσε το αμερικανικό δημόσιο με $100.000 δολάρια τη πατέντα του για ένα αεροσκάφος χωρίς στηρίγματα και αντηρίδες στις πτέρυγές του.
Ο William Whitney Christmas απεβίωσε όντας ζάμπλουτο το 1960, χωρίς ποτέ να οδηγηθεί στη δικαιοσύνη για τα “καμώματά” του.
Πηγή: foxtrotalpha.jalopnik.com
Πρώτη δημοσίευση 8/11/2018