Από το Αεροδρόμιο Heathrow του Λονδίνου και το αεροδρόμιο Orly έξω από το Παρίσι, τα πρώτα δύο Concorde με επιβάτες πραγματοποιούν ταυτόχρονα τη πρώτη πτήση στις 21 Ιανουαρίου 1976. Η πτήση του Λονδίνου κατευθύνθηκε προς το Μπαχρέιν στον Περσικό Κόλπο και των Παρισίων προς το Ρίο ντε Τζανέιρο μέσω της Σενεγάλης στη Δυτική Αφρική. Τα δυο αεροσκάφη πέταξαν με υπερηχητική ταχύτητα 1.350 μηλιών την ώρα, μειώνοντας τον κατά το ήμισυ το χρόνο των αεροπορικών ταξιδιών.
Οι πτήσεις ήταν το αποκορύφωμα μιας προσπάθειας διάρκειας 12 ετών, Γάλλων και Βρετανών αεροναυπηγών, εναντίον των ομολόγων τους στην ΕΣΣΔ. Το 1962, 15 χρόνια μετά το σπάσιμο του φράγματος του ήχου από τον πιλότο των ΗΠΑ Chuck Yeager, η Βρετανία και η Γαλλία υπέγραψαν μια συμφωνία για την ανάπτυξη του πρώτου υπερηχητικού εμπορικού αεροσκάφους. Τον επόμενο χρόνο, ο Πρόεδρος John F. Kennedy πρότεινε ένα παρόμοιο πρόγραμμα των ΗΠΑ. Εν τω μεταξύ, στην ΕΣΣΔ, ο σοβιετικός ηγέτης Νικήτα Χρουστσόφ διέταξε τους κορυφαίους μηχανικούς να αναπτύξουν πρώτοι ανάλογο αεροσκάφος.
Υπήρχαν τεράστιες τεχνικές προκλήσεις για την κατασκευή ενός υπερηχητικού αεροσκάφους. Οι κινητήρες θα πρέπει να είναι δυο φορές πιο ισχυροί και το αεροσκάφος θα έπρεπε να είναι κατασκευασμένο από ειδικά υλικά για να αντέχει τη τριβή και τις θερμοκρασίες της υπερηχητικής πτήσης. Η Boeing συνάντησε μεγάλες δυσκολίες στο δικό της πρόγραμμα και οι Σοβιετικοί επιχείρησαν να υποκλέψουν τα σχέδια του Concorde για το δικό τους αεροπλάνο.
Το 1965, οι Γάλλοι συνέλαβαν τον Σεργκέι Παβλόφ, επικεφαλής του γραφείου της Aeroflot στο αεροδρόμιο του Παρισίου για παράνομη απόκτηση διαβαθμισμένων πληροφοριών σχετικά με το υπερηχητικό project της Γαλλίας. Ένας άλλος υψηλόβαθμος σοβιετικός κατάσκοπος παρέμεινε ασύλληπτος και συνέχισε να τροφοδοτεί τους Σοβιετικούς με πληροφορίες για το Concorde μέχρι τη σύλληψή του το 1977.
Στις 31 Δεκεμβρίου 1968, μόλις τρεις μήνες πριν από την πρώτη προγραμματισμένη πτήση του πρωτότυπου Concorde, αποκαλύφθηκαν οι καρποί της σοβιετικής βιομηχανικής κατασκοπείας όταν το TU-144 της Σοβιετικής Ένωσης έγινε το πρώτο υπερηχητικό εμπορικό αεροπλάνο στον κόσμο που πέταξε. Το αεροσκάφος έμοιαζε τόσο πολύ με το Concorde που ο Δυτικός Τύπος το χαρακτήρισε “Konkordski”.
Το 1969, το Concorde ξεκίνησε τις δοκιμαστικές πτήσεις. Δύο χρόνια αργότερα, οι Ηνωμένες Πολιτείες εγκατέλειψαν το δικό τους πρόγραμμα, αναφέροντας ως αιτίες τον μειωμένο προϋπολογισμό και τις περιβαλλοντικές ανησυχίες. Οι δοκιμές συνεχίστηκαν, και το 1973 το TU-144 ήρθε στη Δύση για να εμφανιστεί παράλληλα με το Concorde στο Παρίσι στο αεροδρόμιο Le Bourget. Στις 3 Ιουνίου, μπροστά σε 200.000 θεατές, το Concorde εκτέλεσε μια άψογη πτήση. Όταν ήρθε η σειρά του TU-144, το αεροσκάφος έκανε μια επιτυχημένη στροφή 360 μοιρών και στη συνέχεια άρχισε μια απότομη ανάβαση. Κατόπιν άρχισε μια απότομη κάθοδο. Περίπου 1.500 πόδια πάνω από το έδαφος, διαλύθηκε από την υπερβολική πίεση και συνετρίβη στο έδαφος, σκοτώνοντας τα έξι μέλη του πληρώματος και οκτώ Γάλλους πολίτες.
Σοβιετικοί και Γάλλοι ερευνητές έκριναν ότι η αιτία του ατυχήματος ήταν λάθος των πιλότων. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια, αρκετοί Ρώσοι ερευνητές έχουν ισχυριστεί ότι ένα γαλλικό αεροσκάφος πληροφοριών Mirage φωτογράφιζε το TU-144 από ψηλά κατά τη διάρκεια της πτήσης. Ενδεχομένως ο πιλότος του TU-144 να προσπάθησε να αποφύγει τη σύγκρουση με απότομους ελιγμούς, χάνοντας της ώση του και στη συνέχεια έκανε βύθιση για να ανακτήσει ταχύτητα, αλλά επειδή ήταν πολύ κοντά στο έδαφος, δε μπόρεσε να σωθεί.
Η πρώτη διπλή εμπορική πτήση του Concorde έλαβε χώρα σαν σήμερα το 1976. Η καριέρα του έληξε λίγο μετά το αεροπορικό ατύχημα της 25ης Ιουλίου 2000, όταν η πτήση 4590, συνετρίβη 60 δευτερόλεπτα μετά την απογείωσή της, σκοτώνοντας 113 ανθρώπους.