Η NASA σε συνεργασία με την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπλοΐας (FAA) πραγματοποίησε ένα μοναδικό πείραμα προκειμένου να μελετήσει την ασφάλεια πτήσεων και συγκεκριμένα τις συνέπειες από την συντριβή ενός μεγάλου επιβατικού αεροσκάφους, ώστε με τα αποτελέσματα του πειράματος να μπορέσει να βελτιωθεί η επιβιωσιμότητα μελλοντικά κατασκευασμένων αεροσκαφών.
Το πείραμα με την ονομασία επίδειξη ελεγχόμενου αντίκτυπου (Controlled Impact Demonstrator) είχε σαν βάση την ελεγχόμενη συντριβή ενός αεροσκάφους Boeing 720 (παράγωγο του 707) το οποίο δεν θα είχε πλήρωμα ή επιβάτες βέβαια και θα οδηγούνταν στο σημείο συντριβής με τηλεχειρισμό. Με σκοπό όπως είπαμε να δοκιμαστούν νέες τεχνολογίες που θα μπορούσαν να βοηθήσουν τους επιβάτες και το πλήρωμα να επιβιώσουν.
Η συντριβή απαιίτησε περισσότερα από τέσσερα χρόνια προετοιμασίας από το ερευνητικό κέντρο της Ames της NASA, το ερευνητικό κέντρο Langley, το ερευνητικό κέντρο πτήσεων Dryden, την FAA και τη General Electric. Τελικά μετά από πολλές προκαταρκτικές δοκιμές, το αεροπλάνο συνετρίβη στις 1 Δεκεμβρίου 1984. Η δοκιμή πήγε γενικά σύμφωνα με το σχέδιο και το αποτέλεσμα ήταν η διάλυση του αεροσκάφους στο έδαφος μέσα σε μια εντυπωσιακή μπάλα φωτιάς που μαίνονταν επί μία ώρα μέχρι να κατασβεστεί.
Τα αποτελέσματα του πειράματος μελετήθηκαν διεξοδικά και οδήγησαν σε εισηγήσεις σχετικά με τις προδιαγραφές κατασκευής κι εξοπλισμού των αεροσκαφών προκειμένου τουλάχιστον οι φωτιά να μην μπορεί να επεκταθεί εύκολα ή αν επεκταθεί να μην βρει υπερβολικά εύφλεκτα υλικά μειώνοντας τον χρόνο αντίδρασης των επιβαινόντων ή των συνεργείων διάσωσης.
Πρώτη δημοσίευση 2/12/2018