Αποχαιρετισμός στα Greyhound! Τελετή απόσυρσης του πρώτου μεταγωγικού αεροπλανοφόρων C-2A

To πρώτο αεροσκάφος C-2A Greyhound του Αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού που αποσύρεται από την ενεργό υπηρεσία, το υπ’αριθμόν 162-142, γνωστότερο απλά ως “142” ή ‘The Old Gal’ χαϊδευτικά μεταξύ των πληρωμάτων του, αποσύρθηκε πανηγυρικά από τη μονάδα του τα τελευταία χρόνια, τη Μοίρα Εναέριων Δοκιμών και Αξιολόγησης (Air Test and Evaluation Squadron) VX-20 κλείνοντας έτσι μια καριέρα 30 ετών.

CMV-22B Osprey COD: Νέος ρόλος για τον διάδοχο των C-2A όμως είναι το κατάλληλο αεροπλάνο για την δουλειά;


Το αεροσκάφος απογειώθηκε για μια τελευταία πτήση στις 19 Μαρτίου με πλήρωμα βετεράνων δοκιμαστών Al Griffin και Jim Fortini, που έχουν πραγματοποιήσει περισσότερες πτήσεις με το ‘142’ για λογαριασμό του Ναυτικού παρά με οποιοδήποτε άλλο αεροσκάφος. Η πτήση έλαβε χώρα τον προηγούμενο μήνα και ξύπνησε πολλές μνήμες μεταξύ των αξιωματικών και τεχνικών που δούλευαν μαζί του τα τελευταία χρόνια.

Εικόνες από την τελευταία επιχειρησιακή δοκιμή του ‘142’ επί του καταστρώματος του αεροπλανοφόρου “Gerald Ford” (φωτογραφίες: Chris Cavas, @CavasShips Twitter)

Το ‘142’ παραδόθηκε στο Ναυτικό των ΗΠΑ το 1985 και ήταν το τρίτο αεροσκάφος παραγωγής από τα 39 “Greyhound” δεύτερης σειράς που κατασκευάστηκαν για τις ανάγκες του Ναυτικού. Έχοντας το προνόμοιο να είναι το μοναδικό μεταγωγικό αεροσκάφος σταθερών πτερύγων με την ικανότητα απο-προσνήωσης σε καταστρώματα αεροπλανοφόρων, τα C-2 ‘Greyhound’ αίρουν το φορτίο πτήσεων επείγουσας μεταφοράς εφοδίων και προσωπικού από και προς τα αεροπλανοφόρα των ΗΠΑ από το 1965 μέχρι σήμερα. Εκτός από μεταγωγικά με ικανότητα μεταφοράς 4-μελούς πληρώματος και 26 επιβατών ή εναλλακτικά 4.5 τόνων φορτίου τα αεροσκάφη είναι η πλατφόρμα του μοναδικού αεροσκάφους εναέριας προειδοποίησης και ελέγχου (AWACS) E-2 Hawkeye.
Εικόνες από την τελευταία επιχειρησιακή δοκιμή του ‘142’ επί του καταστρώματος του αεροπλανοφόρου “Gerald Ford” (φωτογραφίες: Chris Cavas, @CavasShips Twitter)

H διαδικασία αντικατάστασης του στόλου των C-2 Greyhound ξεκίνησε μετά από πολλές συζητήσεις το 2009 και υποψηφίους μια νέα έκδοση του C-2 νέας κατασκευής ενσωματώνοντας βελτιώσεις που εφαρμόστηκαν στον εκσυγχρονισμό των E-2D Advanced Hawkeye (με glass cocpit και 8-φυλλους κινητήρες Rolls Royce T56-427A), μια αναβαθμσιμένη έκδοση του Lockheed S-3 Viking ως μεταγωγικού και το αεροσκάφος κλίνοντος στροφείου Bell Boeing V-22 Osprey, που τελικά επικράτησε στον διαγωνισμό.

CMV-22B: Το Ναυτικό θέλει τα Osprey ετοιμοπόλεμα έως το 2024, όμως αυτά θα είναι;  


Το ‘142’ είναι το πρώτο αεροσκάφος που αποσύρεται σε μια διαδικασία αντικατάστασης που θα ολοκληρωθεί το 2024. Πρόκειται για ένα αρκετά καταπονημένο αεροσκάφος που πέρασε το μέγιστο μέρος της καριέρας του στη βάση Δοκιμών VX-20 και πραγματοποίησε την τελευταία του ανάπτυξη σε αεροπλανοφόρο επί του USS GERALD R. FORD (CVN78) τον Ιανουάριο με δοκιμές συμβατότητας. Στο εξής θα βρίσκεται στο μουσείο, στο Naval Air Station Patuxent River.

Εικόνες από την τελευταία επιχειρησιακή δοκιμή του ‘142’ επί του καταστρώματος του αεροπλανοφόρου “Gerald Ford” (φωτογραφίες: Chris Cavas, @CavasShips Twitter)

Η αντικατάσταση στο Ναυτικό των ΗΠΑ των παλαιμάχων C-2A Greyhound ξεκινά επίσημα από το Καλοκαίρι με την προσγείωση του πρώτου CMV-22B Osprey στην βάση της Μοίρας Διοικητικής Μέριμνας Πολλαπλών Αποστολών VRM-30 “Titans” , στη Δυτική Ακτή. Μέχρι το 2022, άλλη μία Μοίρα Μεταφορών και μια Μοίρα Εκπαίδευσης θα οργανωθούν στην Ανατολική Ακτή γύρω από τα νέα CMV-22B.
Πηγή

Most Popular