ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ
Δείτε και ΕΔΩ
ΗΝΙΟΧΟΣ 2018, πρώτη γεύση
Για τέταρτη συνεχή χρονιά πραγματοποιήθηκε η άσκηση μέσης κλίμακας ΗΝΙΟΧΟΣ με διεθνή συμμετοχή, με αριθμητικό και ποιοτικό άλμα από τις προηγούμενες, δείγμα της ανοδικής πορείας του θεσμού, που δικαιώνει τις φιλοδοξίες της ΠΑ και ανοίγει τον δρόμο για περαιτέρω εξελίξεις. Στο τρέχον τεύχος έχουμε μια πρώτη αναφορά με πολλά περισσότερα να ακολουθούν στο επόμενο τεύχος μας ΜΑΪΟΥ 2018 από την μεγάλη ομάδα που είχαμε παρούσα στην Αναδραβίδα. Δεδομένου μάλιστα ότι μας δόθηκε επίσης η ευκαιρία να συμμετέχουμε σε πτήση στη διάρκεια της άσκησης, με τον «δικό» μας Ιωάννη Λέκκα να καταλαμβάνει για δεύτερη φορά σε ΗΝΙΟΧΟ την πίσω θέση σε F-15E Strike Eagle της 492ης Μοίρας Μαχητικών της USAFE, το επόμενο τεύχος μας θα περιλαμβάνει και τη συναρπαστική αυτή «περιπέτεια» στον αέρα!
ΚΕΑΤ/ΣΟΤ, Υποστηρίζοντας την ΠΑ και την ελληνική «RED FLAG»
Από τα μέσα της δεκαετίας του 70 το ΣΟΤ και τα άλλα Σχολεία του Κέντρου Αεροπορικής Τακτικής και στην ΑΒ Ανδραβίδας επιτελεί ένα από τα πιο κρίσιμα έργα στους κόλπους της ΠΑ. Η δέσμη καθηκόντων του διευρύνεται συνεχώς, προκειμένου να υποστηρίξει τις εξελισσόμενες ανάγκες και τις φιλοδοξίες της Πολεμικής Αεροπορίας, παραμένει όμως πάντα πιστό στη ρήση «Σοφόν εν βούλευμα πολλάς χέρας νίκα»! («Μια ορθή απόφαση εξουδετερώνει πολλά μέσα»). Μια από τις τελευταίες αφορά στην εξέλιξη της άσκησης ΗΝΙΟΧΟΣ με πολυεθνική συμμετοχή, της οποίας το ΚΕΑΤ αποτελεί τον διοργανωτή και κύριο στυλοβάτη.
ΠΝ, Νέες φρεγάτες στον ορίζοντα… αλλά ποιες;
Στο πλαίσιο της σειράς άρθρων που ξεκινήσαμε «σε χρόνο ανύποπτο» για την πιθανότητα ικανοποίησης των αναγκών του Πολεμικού Ναυτικού επανερχόμαστε πλέον επικεντρωμένοι στο ενδεχόμενο απόκτησης νέων πλοίων μέσω μιας δημιουργικής μεθόδου χρηματοδότησης και υπό το πρίσμα πάντα της κλιμακούμενης τουρκικής απειλής. Αναλύσουμε τις πραγματικές τεχνικές διαφορές ανάμεσα στο FREMM και FTI που εμφανίζονται ως οι δυο βασικές υποψηφιότητες.
MEKO 200HN, Ίδιες Δομές-Νέα όπλα-Αυξημένες δυνατότητες
Χωρίς να αποτελεί εναλλακτική του κρίσιμου και απολύτως απαραίτητου Εκσυγχρονισμού Μέσου Ζωής (ΕΜΖ) των συγκεκριμένων φρεγατών του ΠΝ, είναι μια πρόταση που μπορεί να προσθέσει αυξημένες δυνατότητες στις ΜΕΚΟ 200HN, προκειμένου να μην επαναληφθούν τα λάθη του ΕΜΖ των φρεγατών κλάσης «S».
ΔΑΕΦ, «Αρχάγγελοι» στη Μεγαλόνησο
Η Αεροπορία της Κύπρου με έναν στόλο 18 ελικοπτέρων, δύο αεροπλάνων, προσεχώς εξοπλισμένης με MEA, και μίας ισχυρής δύναμης αντιαεροπορικών πυραυλικών συστημάτων (TOR M1/SA-15/9M338, Buk M1-2/9M317) και άλλων μέσων GBAD (Oerlikon GDF-005, Skyguard και Aspide) απλώνει ομπρέλα προστασίας απέναντι στην τουρκική επιθετικότητα που κλιμακώνεται συνεχώς. Ξεδιπλώνουμε το αεροπορικό της Διοίκησης Αεροπορίας Εθνικής Φρουράς.
Dassault Aviation–DGA, O δρόμος προς το Rafale F4
H κατασκευάστρια εταιρεία και η γαλλική Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών δημιουργούν ταχύτατα τον οδικό χάρτη για το Πρότυπο F4, την επόμενη έκδοση του omnirole μαχητικού Rafale, και έχουν κάνει ήδη τα πρώτα βήματα προς την ολοκλήρωσή του με στόχο την είσοδο σε υπηρεσία το 2025. Αναλύουμε το πρόγραμμα αιχμής του ευρωπαϊκού μαχητικού.
«ΑΣΤΡΑΠΗ» 1/18, Δαμάζοντας προκλήσεις στα νερά του Αιγαίου
Η εθνική τεχνική άσκηση μικρής κλίμακας πραγματοποιήθηκε σε μια περίοδο κατά την οποία η Τουρκία όχι μόνο κορυφώνει τις φραστικές προκλήσεις με πλήρη και ευθεία αμφισβήτηση μεγάλου αριθμού νησίδων του Ανατολικού Αιγαίου, αλλά ξεδιπλώνει και την εφαρμογή σχεδίου για την ακύρωση στην πράξη της εθνικής μας κυριαρχίας πάνω τους. Tην κορυφαία αυτή εκπαιδευτική δραστηριότητα την παρακολουθήσαμε από τη Φ/Γ ΝΑΒΑΡΙΝΟΝ (F461).
Νέα ρωσικά όπλα, Βαλλιστικά, πολυηχητικά, πυρηνοκίνητα κρουζ!
Απ’ όλα έχει το «πακέτο» έξι νέων στρατηγικών όπλων που παρουσίασε ο Ρώσος πρόεδρος Πούτιν την 1η Μαρτίου σε ομιλία του γεμάτη πάθος και ένταση ενώπιον κοινοβουλευτικών και κυβερνητικών αξιωματούχων, που, ενώ θα έπρεπε να είναι ένας απολογισμός έργου για την κατάσταση της Ρωσικής Ομοσπονδίας, κατέληξε σε λόγο πατριωτικής έξαρσης ενόψει και των προεδρικών εκλογών της 18ης Μαρτίου. Ποίο συγκεκριμένα ο Ρώσος πρόεδρος ανακοίνωσε την επιχειρησιακή αξιοποίηση του αερομεταφερόμενου «βαλλιστικού» πυραύλου Kh-47M2 Kinzhal, την είσοδο σε υπηρεσία του βαρέως ICBM RS-28 «Sarmat», του οχήματος «πολυηχητικής αερολίσθησης» («hypersonic boost-glide») Avangard με πυρηνική γόμωση, ενός πυρηνοκίνητου πυραύλου κρουζ (θεωρητικά) με απεριόριστη αυτονομία, μιας πυρηνικής «τορπίλης» με διηπειρωτικό βεληνεκές κ.ά.
MQ-25A Stingray, Τρεις «απόψεις» στο ίδιο θέμα
Τον περασμένο Δεκέμβριο η Boeing, η πρώτη από τις τρεις εταιρείες που μετέχουν πλέον στον διαγωνισμό ΜQ-25 Stingray του Αμερικανικού Ναυτικού, μας αποκάλυψε την πρότασή της, διανθίζοντάς την πρόσφατα και με νέα στοιχεία. Η General Atomics Aeronautical Systems από την πλευρά της έχει αποδεσμεύσει μόνο καλλιτεχνικές απεικονίσεις που μας δίνουν μια γεύση από το μέλλον της ναυτικής αεροπορίας, ενώ η Lockheed Martin κρατούσε μέχρι πρόσφατα τα «χαρτιά» της κλειστά.
ATF Romania, Αεροπορική Αστυνόμευση στα Καρπάθια
Η Ρουμανική Πολεμική Αεροπορία βρίσκεται εν μέσω περιόδου σημαντικών αλλαγών και αναδιοργάνωσης που περιστρέφονται γύρω από τον επανεξοπλισμό της με νέα μέσα, κυρίως F-16A/B που αποκτήθηκαν μεταχειρισμένα από την Πορτογαλική Αεροπορία. H μετάπτωση είναι ευρύτερη και περιλαμβάνει την αλλαγή νοοτροπίας στην εκπαίδευση πιλότων και τεχνικών αλλά και δογμάτων που συνοδεύουν τη σταδιακή αξιοποίηση των μαχητικών τρίτης γενιάς. Η προσπάθειά της όμως για την ικανοποίηση των απαιτήσεων στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ χρειάζεται ακόμη υποβοήθηση από τη Συμμαχία.
Dassault, To Falcon 5X «απέθανε»… Ζήτω το 6Χ!
Μόλις το περασμένο καλοκαίρι η Dassault Aviation είχε προσπαθήσει, για ύστατη φορά, να διασκεδάσει τις εντυπώσεις για την πρόοδο και κυρίως το μέλλον του επιχειρηματικού τζετ πολύ μεγάλων αποστάσεων Falcon 5X, μετά την -πρόσφατη τότε- πρώτη πτήση με τους Silvercrest. Οι κινητήρες όμως της Safran, που ήταν και η αιτία των μεγάλων καθυστερήσεων, σχεδόν τριών ετών, αποδείχθηκαν μοιραίοι και πριν το τέλος του 2017 το 5Χ πέρασε αθόρυβα στο παρελθόν παραχωρώντας τη θέση του στο «νέο» 6Χ.
Airbus A350-1000, To XWB έγινε και «μακρύ»!
Δυο χρόνια μετά την παρθενική πτήση τού τύπου στις 24 Νοεμβρίου 2016 και τρεις μήνες από την απόκτηση πιστοποιητικού αεροπλοϊμότητας στις 21 Νοεμβρίου 2017, το πρώτο «μακρύ» A350-1000 παραδόθηκε -με μικρή καθυστέρηση λόγω προβλημάτων της τελευταίας στιγμής- στις 20 Φεβρουαρίου 2018 στον αρχικό πελάτη της έκδοσης, την Qatar Airways. Τέσσερις ημέρες αργότερα δρομολογήθηκε στη γραμμή Doha-Heathrow, ανοίγοντας μια νέα σελίδα στην ιστορία του Xtra Wide Body A350.
TESS, Αναζητώντας τη Γη 2.0
Οι αστρονόμοι γνωρίζουν ήδη από χρόνια πολλούς από τους «εξωπλανήτες» και το απόλυτα φυσιολογικό επόμενο βήμα πλέον, έπειτα από σποραδικές προσπάθειες, είναι να προχωρήσουν σε μια συντεταγμένη χαρτογράφηση του Ουρανού γι’ αυτούς τους κόσμους, μια αποστολή που έχει ανατεθεί στον δορυφόρο της NASA TESS (Transiting Exoplanet Survey System) με προοπτική εκτόξευσης στα μέσα Απριλίου 2018.
RAF, 100 Χρόνια, Η γέννηση της Βασιλικής Αεροπορίας
Η πρώτη ανεξάρτητη Αεροπορία στον κόσμο, η βρετανική Royal Air Force, απέκτησε επίσημα υπόσταση την Πρωταπριλιά του 1918, οχτώμισι μήνες πριν το τέλος του Α΄ ΠΠ. Με αφορμή τα 100 χρόνια από αυτή την άκρως σημαντική εξέλιξη, ας δούμε το παρασκήνιο της προσπάθειας αυτονόμησής της καθώς και τα πρώτα της βήματα.
EE, O (μακρύς) δρόμος για κοινή Εξωτερική Πολιτική και Άμυνα
Με το ΝΑΤΟ να παραπαίει ακολουθώντας μια αμήχανη πορεία τα τελευταία χρόνια, αντιμετωπίζοντας ένα αβέβαιο μέλλον η Ευρωπαϊκή Ένωση προσπαθεί να αντιτάξει μια διάδοχο κατάσταση κοινής ευρωπαϊκής Άμυνας. Στην κρίσιμη αυτή περίοδο ανασκοπούμε τις προσπάθειες του παρελθόντος, από τη λήξη του Β’ ΠΠ και τους λόγους που διαχρονικά απέτυχαν να έχουν αποτέλεσμα και αναλύσουμε τα προβλήματα και τις προκλήσεις.
H Δύση (ΕΕ, ΝΑΤΟ, ΗΠΑ) κατά της Ρωσίας, Ψυχροπολεμικό κλίμα κι έλλειψη ηγεσίας…!
Η εσωστρέφεια της κυβέρνησης Τραμπ, η «αδυναμία» της ΕΕ να καλύψει το κενό ηγεσίας των ΗΠΑ στην Ευρώπη σε ζητήματα άμυνας κι ασφάλειας και η εδραίωση ψυχροπολεμικού κλίματος στις σχέσεις της Δύσης με τη Ρωσία χαρακτηρίζουν τις τρέχουσες διεθνείς εξελίξεις.