Το πρωτότυπο YA2F-1 σχεδιάστηκε τη δεκαετία του ’50 για να αποτελέσει ένα αεροσκάφος κρούσης που θα χρησιμοποιούταν από αεροπλανοφόρα. Το 1963, θα μπει σε υπηρεσία ως το A-6 Intruder, ένα αεροσκάφος παντώς καιρού με δυνατότητα πυρηνικής κρούσης, που θα επιχειρούσε στο Βιετνάμ, τη Λιβύη, και το Ιράκ. Στη πορεία εξελίχθηκε στο διθέσιο EA-6A, μια πλατφόρμα ηλεκτρονικού πολέμου, και κατόπιν στο ικανότερο τετραθέσιο EA-6B, με το τελευταίο να μπαίνει σε υπηρεσία το 1971.
Το EA-6B Prowler θα γίνει βασικό το βασικό αεροσκάφος ηλεκτρονικού πολέμου των Πεζοναυτών, ειδικά μετά την απόσυρση των EF-111 Raven το 1998.
Παρά την έλευση του νεότερου αεροσκάφους ηλεκτρονικού πολέμου ΕΑ-18G Growler, το Σώμα των Αμερικανών Πεζοναυτών, επιχειρούσε ακόμα με τα παλαιού τύπου τετραθέσια αεροσκάφη ΕΑ-6Β Prowler, το οποίο αποσύρθηκε επίσημα στις 8 Μαρτίου 2019.
Παρά το γεγονός ότι βρίσκονταν στην δύση της καριέρας τους, τα Prowler των Πεζοναυτών είχαν υποβληθεί σε σκληρή επιχειρησιακή χρήση στα πλαίσια υποστήριξης της επιχείρησης Inherent Resolve στον πόλεμο εναντίον του ISIS.
Το αεροσκάφος υπήρξε σημαντικό εργαλείο για τις δυνάμεις του συμμαχικού συνασπισμού για την ικανότητά του να παρεμβάλλει κάθε είδους επικοινωνίες του ISIS, να απενεργοποιεί συστήματα ασύρματης ενεργοποίησης εκρηκτικών μηχανισμών σε δρόμους (IED) και να καταστέλλει την συριακή αεράμυνα.
Τα ΕΑ-6Β των Πεζοναυτών αντικαθίστανται σε υπηρεσία από τα EA-18G του αμερικανικού Ναυτικού. Οι Πεζοναύτες όμως δεν διαθέτουν προς το παρόν δικά τους (οργανικά) αεροσκάφη και εξετάζουν πιθανούς αντικαταστάτες σε πιο μακροχρόνια βάση.