Τα πρωτότυπα του Do 335
Μετά την ολοκλήρωση των πτητικών δοκιμών στο Oberpfaffenhofen το Do 335V1 μεταφέρθηκε στο Rechlin Erporbungstelle για αξιολόγηση από την Luftwaffe. Με εξαίρεση κάποια μικροπροβλήματα ευστάθειας στις μεγάλες ταχύτητες πλεύσης, οι δοκιμαστές χειριστές στο Rechlin πραγματικά ενθουσιάστηκαν με τα πτητικά χαρακτηριστικά και τις επιδόσεις του αεροσκάφους και ειδικότερα με την ικανότητα επιτάχυνσης και τον βαθμό στροφής του.
Do 335 “Pfeil”: Ένα πρωτοποριακό μαχητικό που ήρθε αργά για την Luftwaffe, A’ Μέρος
Κατά τον Χειμώνα του 1943-44 και την Άνοιξη που ακολούθησε, το πρώτο πρωτότυπο ολοκλήρωσε το πρόγραμμα δοκιμών του και αποφασίσθηκε η ανάπτυξη επιπλέον πρωτοτύπων τα οποία θα αφορούσαν διαφορετικές εκδόσεις του αεροσκάφους. Τα πρωτότυπα Do 335V2 (CP+UB) και Do 335V3 (CP+UC/T9+ZH) έφεραν αρκετές τροποποιήσεις σε σχέση με το Do 335V1, όπως η εγκατάσταση μεγαλύτερου δακτυλιοειδούς καλύμματος του εμπρός κινητήρα και η τοποθέτηση στο εσωτερικό του, του αεραγωγού του ψυγείου λαδιού του κινητήρα που βρισκόταν στο πάνω τμήμα του ρύγχους. Επίσης, στα πλαϊνά της καλύπτρας τοποθετήθηκαν διαφανή εξογκώματα σχήματος φυσαλίδας με καθρέπτες για βελτίωση της ορατότητας προς τα πίσω, ενώ επανασχεδιάστηκαν και οι θύρες των κυρίων σκελών του συστήματος προσγείωσης. Μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής τους, τα δύο αεροσκάφη μεταφέρθηκαν στο Oberpfaffenhofen για πτητικές δοκιμές.
Η εισαγωγή αέρος του πίσω κινητήρα βρισκόταν τοποθετημένη στο κάτω τμήμα της ατράκτου όπως και στο πρώτο πρωτότυπο και υιοθετήθηκε σε όλες τις μονάδες που κατασκευάσθηκαν.
Το επόμενο πρωτότυπο, το Do 335V4, ήταν ένα διθέσιο αναχαιτιστικό, το οποίο θα διέθετε συμπιεζόμενο θάλαμο διακυβέρνησης με τις θέσεις του πληρώματος τοποθετημένες τη μια δίπλα στην άλλη (διάταξη side by side), κινητήρες Jumo 222 ισχύος 2.500 ίππων και ξύλινη επικάλυψη σε μεγάλο τμήμα της πτέρυγας. Οι μονάδες παραγωγής θα ονομάζονταν Do 435, αλλά το Φθινόπωρο του 1944 το RLM αποφάσισε τον τερματισμό της ανάπτυξης της συγκεκριμένης έκδοσης. Το πρωτότυπο Do 335V5 (CP+UE) ήταν το πρώτο που ήταν εφοδιασμένο με αμυντικό οπλισμό. Συγκεκριμένα έφερε ένα πυροβόλο τον 30 χλστων MK 103 το οποίο έβαλε μέσα από τον άξονα περιστροφής της έλικας και δύο πυροβόλα των 20 χλστων MG151, τοποθετημένα στο άνω τμήμα του ρύγχους. Τα επόμενα δύο πρωτότυπα Do 335V6 (CP+UF) και Do 335V7 (CP+UG) χρησιμοποιήθηκαν στο Oberpfaffenhofen για αξιολόγηση των επιμέρους συστημάτων τους.
Αργότερα το V7 μεταφέρθηκε στις εγκαταστάσεις της Junkers στο Dessau, όπου χρησιμοποιήθηκε για στατικές δοκιμές των κινητήρων Jumo 213. Αλλά και το V8 αργότερα χρησιμοποιήθηκε ως πλατφόρμα δοκιμών για την αξιολόγηση κινητήρων της Daimler Benz.
Ενώ είχε αποφασισθεί ότι για τη μαζική παραγωγή του αεροσκάφους θα χρησιμοποιούνταν οι εγκαταστάσεις στο Manzel, ένας συμμαχικός βομβαρδισμός κυριολεκτικά τις ισοπέδωσε, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί νέα γραμμή παραγωγής στο Oberpfaffenhofen.
Στις 23 Μαΐου του 1944, κάτω από την πίεση της συμμαχικής αεροπορικής υπεροχής και εν όψει μίας επικείμενης απόβασης στη Γαλλία, ο Χίτλερ αλλάζει τις αποφάσεις του για άλλη μία φορά και δίνει εντολή για την απόδοση μέγιστης προτεραιότητας στην παραγωγή του Do 335. Η απόφαση αυτή είχε ως αποτέλεσμα να ανακληθεί προσωρινά η παραγωγή του νυχτερινού καταδιωκτικού Heinkel He 219 UHU, ώστε να χρησιμοποιηθούν οι γραμμές παραγωγής για το Do 335.
Το Do 335V9 (CP+UI) αποτέλεσε το πρωτότυπο της έκδοσης προπαραγωγής Do 335A-0. Διέθετε ενισχυμένο σύστημα προσγείωσης, κινητήρες DB603A-2 και πλήρη οπλισμό. Στα τέλη Μαΐου του 1944 μεταφέρθηκε στο Rechlin Erprobungstelle για δοκιμές.
Λίγο αργότερα ολοκληρώθηκε στις γραμμές παραγωγής του Oberpfaffenhofen και η κατασκευή του πρώτου Do 335A (VG+PG) παραγωγής. Συνολικά κατασκευάστηκαν 10 μονάδες καταδιωκτικών/βομβαρδιστικών Do 335A-0. Μερικά δόθηκαν στην ΕΚ335 (Erprobungskommado 335) μέσα στο Σεπτέμβριο του 1944 και χρησιμοποιήθηκαν για επιχειρησιακές δοκιμές και ανάπτυξη τακτικών.
Do 335 “Pfeil”. Eπεξήγηση τομής
- Πτερυγίδιο αντιστάθμισης (trim tab) άνω πηδαλίου διεύθυνσης
- Πηδάλιο διεύθυνσης
- Άνω κάθετο σταθερό (αποσπώμενο μέσω εκρηκτικού μηχανισμού)
- Τρίφυλλη ωστική έλικα VDM, μεταβλητού βήματος, διαμέτρου 3,30 μέτρων
- Κώνος έλικας
- Mηχανισμός αλλαγής βήματος έλικας
- Πτερύγιο ύψους-βάθους
- Πτερυγίδιο αντιστάθμισης (trim tab) πτερυγίου ύψους-βάθους
- Δομή ουραίου οριζοντίου πτερώματος
- Κάτω κάθετο σταθερό
- Επιφάνεια ολίσθησης σε περίπτωση επαφής με το έδαφος
- Αποσβεστήρας κραδασμών επιφάνειας ολίσθησης
- Αποσπώμενο μέσω εκρηκτικού μηχανισμού τμήμα κάθετου σταθερού
- Αεραγωγός ψύξης γλυκόλης
- Πίσω φως πλεύσης
- Επιφάνεια προσαρμογής εκρηκτικού μηχανισμού κάθετου σταθερού
- Συρματόσχοινα ελέγχου επιφανειών ουραίου πτερώματος
- Άξονας περιστροφής ωστικής έλικας
- Σημεία λίπανσης άξονα έλικας
- Οπίσθιο δομικό διάφραγμα
- Αγωγός ψυκτικού υγρού
- Ψυγείο λαδιού
- Ψυγείο ψυκτικού υγρού
- Πυροσβεστήρας
- Αεραγωγός ψυγείων
- Συσκευή IFF τύπου FuG 25a
- Δέκτης σημάτων τύπου FuG 125a για ενόργανη προσέγγιση-προσγείωση
- Bάση θυρίδας προσιτότητας κινητήρα
- Εξαγωγές καυσαερίων
- Εισαγωγή αέρα υπερσυμπιεστή
- Δεξαμενή ψυκτικού υγρού
- Βάση στήριξης κινητήρα
- Kινητήρας Daimler Benz DB 603E-1
- Υπερσυμπιεστής
- Οπίσθιο αντιπυρικό διάφραγμα
- Δακτυλιοειδής κεραία IFF
- Σημείο πλήρωσης δεξαμενής καυσίμου
- Δεξαμενή καυσίμου ατράκτου χωρητικότητας 1.230 λίτρων
- Κάτω δεξαμενή καυσίμου ατράκτου
- Δύο δεξαμενές λιπαντικού, χωρητικότητας 45 λίτρων έκαστη
- Θωρακισμένο διάφραγμα πιλοτηρίου
- Καθρέφτης
- Προσκέφαλο καθίσματος χειριστή
- Θωρακισμένο εκτινασσόμενο κάθισμα
- Επίπεδο πλαίσιο καλύπτρας
- Καλύπτρα
- Θωρακισμένη δεξαμενή υδραυλικού υγρού χωρητικότητας 45 λίτρων
- Υδραυλικός κύλινδρος κίνησης κύριου σκέλους
- Φιάλες οξυγόνου
- Πτερύγια καμπυλότητας
- Aντισταθμιστικό πτερυγίου κλίσης
- Πτερυγική δεξαμενή καυσίμου
- Πτερύγιο κλίσης
- Κύρια πυξίδα
- Σωλήνας pitot
- Διπλό φως προσγείωσης
- Κάνη πυροβόλου Rheinmentall MK 103
- Αεροδυναμικό κάλυμμα κάνης
- Ταινία τροφοδοσίας πυρομαχικών
- Αλεξήνεμο
- Δεξιά κονσόλα πιλοτηρίου
- Χειριστήριο
- Δύο πυροβόλα Mauser MG 151/20 των 20 χλστών
- Κουτί αναχορηγίας πυρομαχικών
- Εμπρός αντιπυρικό διάφραγμα
- Βάση στήριξης πρόσθιου ΜΚ 103
- Βάση στήριξης κινητήρα
- Kινητήρας Daimler Benz DB 603E-1
- Αντικραδασμική βάση των MG 151
- Προεξοχή κάνης
- Πτερύγια ψύξης κινητήρα
- Ψυγείο ψυκτικού υγρού (γλυκόλης-άνω τμήμα)
- Ψυγείο λιπαντικού (κάτω τμήμα)
- Ελκτική έλικα μεταβλητού βήματος VDM, διαμέτρου 3,5 μέτρων
- Κώνος έλικας
- Στόμιο κάνης πυροβόλου ΜΚ 103
- Θωρακισμένος δακτύλιος ψυγείου
- Δεξαμενή γλυκόλης των 15 λίτρων
- Ακροφύσια εξατμίσεων
- Αποσβεστήρας κραδασμών ριναίου
- Ψαλίδι ριναίου
- Βάση ψαλιδιού
- Ριναίος τροχός
- Λασπωτήρας
- Άξονας ανάσυρσης
- Θυρίδα φωλεάς ριναίου
- Κουτί πυρομαχικών
- Κουτί συγκέντρωσης περιβλημάτων φυσιγγίων
- Μετασχηματιστής
- Πινακίδιο διαχείρισης ηλεκτρικών συστημάτων
- Φιάλες πεπιεσμένου αέρα εκτινασσόμενου καθίσματος
- Ποδωστήρια
- Κουτί αναχορηγίας πυρομαχικών
- Θωράκιση
- Αεροδυναμικό κάλυμμα κάνης
- Κάνη πυροβόλου ΜΚ 103
- Φλογοκρύπτης
- Βάση ταινίας αναχορηγίας
- Πυροβόλο ΜΚ 103
- Άξονας ανάσυρσης κύριου σκέλους
- Αποσβεστήρας κραδασμών
- Τροχός κύριου σκέλους
- Πλαίσιο κάλυψης φωλεάς
- Πρόσθια κύρια δοκός
- Επικάλυψη πτέρυγας
- Δεξί φως πλεύσης ακροπτερυγίου
- Δομή ακροπτερυγίου
- Δεξί πτερύγιο κλίσης
- Αντισταθμιστικό πτερυγίου κλίσης
- Πτερυγική δεξαμενή καυσίμου
- Μηχανισμός κίνησης πτερυγίου κλίσης
- Συρματόσχοινο αντισταθμιστικού
- Φιάλες οξυγόνου
- Πτερύγια καμπυλότητας
- Δεξαμενή καυσίμου εκκινητήρα
- Υδραυλικός μηχανισμός κίνησης πτερυγίου καμπυλότητας
- Δεξιά φωλεά κύριου σκέλους
- Κυτιοειδής πρόσθια δοκός πτέρυγας
- Φιάλες πεπιεσμένου αέρα για έκταση του συστήματος προσγείωσης σε καταστάσεις ανάγκης
- Σημεία προσαρμογής πτέρυγας στην άτρακτο
Συνεχίζεται…